Sökning: "nackdel kvalitativ"
Visar resultat 1 - 5 av 126 uppsatser innehållade orden nackdel kvalitativ.
1. Electric Leisure Boats: Enablers and Barriers : A case study of leisure boat manufacturers
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Combustion engines and fossil fuels have traditionally driven motor-powered leisure boats. Electrification is quickly transforming the transportation sector, but electric boats are rare. The primary drawback of the electric boat is the high production cost. LÄS MER
2. AI i praktiken : En kvalitativ studie om etiska implikationer
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : De senaste åren har utveckling och hantering av AI i praktiken utvecklats exponentiellt i alla branscher för att effektivisera processer. Dessvärre medför AI etiska implikationer som måste hanteras på ett etiskt korrekt sätt. LÄS MER
3. Digitala läroböcker inom matematik : En intervjustudie med högstadielärare om fördelar och nackdelar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Skolan har digitaliserats som en konsekvens av samhällets digitalisering och försäljningen av digitala läromedel har ökat. Den svenska skolan är relativt läroboksstyrd och i dag är digitala läroböcker en del av undervisningen. LÄS MER
4. Pararbete och grupparbete : F-3 lärares upplevelser om för- och nackdelar i elevers läs-, skriv- och språkutveckling
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att öka kunskapen om och förståelsen för hur F-3 lärare anser att grupparbeten och pararbeten påverkar elevers läs-, skriv- och språkutveckling. Studien är av kvalitativ karaktär. Data har samlats in från semistrukturerade intervjuer med 7 legitimerade F-3 lärare. LÄS MER
5. F-3-lärares arbete med formativ bedömning i elevers skrivutveckling : En kvalitativ undersökning om hur F-3-lärare arbetar med formativ bedömning i elevers skrivutveckling samt hur de anser att formativ bedömning främjar skrivutvecklingen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur F–3-lärare arbetar med formativ bedömning i elevers skrivutveckling samt vilka strategier som används. Syftet var dessutom att undersöka hur tillfrågade F–3-lärare anser att den formativa bedömningen främjar elevernas skrivutveckling. LÄS MER