Sökning: "nackdelar med relationsmarknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden nackdelar med relationsmarknadsföring.

  1. 1. Sponsring inom idrotten : En kvalitativ studie om hur företag värdesätter sponsring av idrottsrörelsen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :August Wiklund; Erik Rydén; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sponsring har historiskt sett genomgått en rad förändringar i takt med den ökade kommersialiseringen och globaliseringen av samhället. Från att till en början vara mer av välgörande mening krävs det numera tydliga krav på motprestation för att kallas sponsring. LÄS MER

  2. 2. Träkomponenttillverkning i byggbranschen : en marknadsundersökning om prefabricerade huskomponenter och byggelement

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Viktor Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Marknadsundersökning; Prefabricerat byggande; Relationsmarknadsföring; Semistrukturerad intervju; Service dominant logic; Tjänstedominant logik; Tjänstemarknadsföring;

    Sammanfattning : År 2016 var det tredje året i rad då det noterades rekord på jordens medeltemperatur. Klimatförändringar förklaras till stor del av utsläpp av växthusgaser och användandet av fossila bränslen och icke förnybara resurser. LÄS MER

  3. 3. Sociala medier : Ovärderlig resurs eller förlorade kunder?

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Maria Leskinen; Jennie Andreasen; [2015]
    Nyckelord :Marketing; social media; word-of-mouth; customer relationship management; customer loyalty; Marknadsföring; sociala medier; mun-till-mun; relationsmarknadsföring; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Sociala medier har på sistone vuxit till att bli ett mycket populärt verktyg för att kommunicera med folk världen över. Användandet av sociala nätverk har ökat explosionsartat de senaste åren och företag har insett att detta bjuder på en fantastisk möjlighet till att nå ut till kunder runt hela jorden, via ett nästintill gratis forum. LÄS MER

  4. 4. Key Account Managements värde för säljande tjänsteföretag

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Magnus Grönhult; Felicia Karlsson; [2015]
    Nyckelord :KAM; Key Account Management; Key Account Manager; Business-to-business; Value creation; Value; KAM; Key Account Management; Key Account Manager; Business-to-business; Värdeskapande; Värde;

    Sammanfattning : Att skapa starka och långsiktiga relationer till sina kunder har för företag blivit en nödvändighet i den industriella marknadsföringen, där relationerna i sig själva kan ses som den viktigaste tillgången för verksamheten. Från området inom relationsmarknadsföring har Key Account Management vuxit fram och blivit ett populärt begrepp, där en koncentrerad mängd av företagets kunder prioriteras högre än övriga. LÄS MER

  5. 5. Investera i dina kunder med hjälp av Key Account Management

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Johanna Richardsson; [2014]
    Nyckelord :Key Account Management; KAM; key account management; Account Management; Relationship Marketing; Marketing; Customer Relations; Business to business relations; Key Account Management; KAM; Account Management; Nyckelkundsbearbetning; Relationsmarknadsföring; Marknadsföring; Kundrelationer; Kommunikation; Business to business relations;

    Sammanfattning : Titel: Investera i dina kunder med hjälp av Key Account Management Bakgrund: För företag på dagens högt konkurrerande och ständigt föränderliga marknad krävs en väl strukturerad planläggning och nya metoder för långsiktig överlevnad. Den traditionella marknadsföringen flyttar fokus och introducerar Key Account Management utifrån det faktum att kundfokus och relationsmarknadsföring blivit allt viktigare, inte minst på den industriella marknaden. LÄS MER