Sökning: "nackdelar surfplattan"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden nackdelar surfplattan.

  1. 1. Surfplattan i förskolebarnsutbildning. : En kvalitativ studie om didaktiskafördelar och nackdelar i förskollärares berättelser omsurfplattan

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Fredrik Ellestad; Nathan Jeroense; [2024]
    Nyckelord :Design för lärande; surfplatta; didaktik; Learning design sequences; förskola; förskollärare; lek; multimodalitet; kommunikation;

    Sammanfattning : Undersökningen syftade till att utforska och skapa förståelse för vilka didaktiska fördelar och nackdelar som återberättas av förskollärare relaterat till användning av surfplattor för barnens utbildning i förskolan. Detta då digitala verktyg i förskolan är en ständigt pågående debatt. LÄS MER

  2. 2. Förskollärarnas syn på hur man arbetar med natur och miljö tillsammans med det pedagogiska verktyget surfplattan i förskolan. : En studie om vad surfplattan kan bidra med i den pedagogiska verksamheten.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Johanna Härell; Stephanie Gratwohl Ochoa; [2019]
    Nyckelord :tools; tablet; education; ipad; ICT; biology; nature; environment; ar-tifacts; verktyg; surfplatta; undervisning; Ipad; IKT; biologi; natur; miljö; artefak-ter;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att bidra med mer kunskap om hur förskollärarna ser på surfplattan i förskolan och om den används i undervisning om natur och miljö, samt vilka för- och nackdelar som finns med att använda surfplatta.   I vår studie har vi valt att ha två metoder då vi vill ha ett bredare perspektiv för hur förskollärarna använder sig av surfplattan i undervisning om natur och miljö. LÄS MER

  3. 3. Surfplatta - ett digitalt verktyg i matematikundervisningen : Lågstadielärare delger sina erfarenheter av surfplattan som pedagogiskt verktyg; matematiska användningsområden samt upplevda för- och nackdelar.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Hanna Tietze; [2018]
    Nyckelord :Digital tools; tablets; mediation; mathematical teachings; primary school; Digitala verktyg; surfplatta; mediering; matematikundervisning; åk 1 – 3;

    Sammanfattning : Surfplattan är ett verktyg som ligger i tiden, både i hemmet och i skolan, ett verktyg som dominerar i de lägre årskurserna. Forskning visar att digitala verktyg i matematikundervisningen kan påverka lärandet positivt. LÄS MER

  4. 4. Surfplattan i förskolan : Förskollärares syn på surfplattan som pedagogiskt verktyg i förskolans verksamhet.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Johanna Andersson; Amanda Hallqvist; [2017]
    Nyckelord :Tablet; didactics; digital tools; preschool.; Surfplatta; didaktik; digitala verktyg; förskola.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utifrån ett didaktiskt perspektiv synliggöra sex förskollärares uppfattningar om surfplattan som pedagogiskt verktyg i förskolans verksamhet. Utifrån syftet har tre frågeställningar konkretiserats vilka fokuserar på vad förskollärare uttrycker att surfplattan används till, hur den används samt vilka för- och nackdelar förskollärare uttrycker finns med användandet av surfplattan. LÄS MER

  5. 5. Surfplattan som ett verktyg för arbete med språkutveckling : En undersökning av lärares erfarenheter av att använda surfplatta i läs- och skrivundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Emma Mouchad; [2016]
    Nyckelord :Surfplatta; iPad; app; verktyg; språkutveckling; läsinlärning; skrivinlärning; svenska.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka lärarens erfarenheter kring användningen av surfplatta som verktyg för arbete med elevers språkutveckling inom ramen för skolans tidiga årskurser. Utifrån syftet formulerades frågeställningar som berör vad surfplattan används till, hur den används och vilka för-och nackdelar den har framför andra pedagogiska verktyg. LÄS MER