Sökning: "narrativ analys storytelling"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden narrativ analys storytelling.

  1. 1. Berättelser om digitalisering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Philip Trozelli; Edvin Eriksson; Leo Mitelman; [2023]
    Nyckelord :Storytelling; the grand narrative; antenarrative; sensegiving; sensemaking; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Seminariedatum: 2 juni 2023 Kurs: FEKH49 - Examensarbete i organisation på kandidatnivå Författare: Edvin Eriksson, Leo Mitelman och Philip Trozelli Handledare: Anna Stevenson Fem nyckelord: Digitalisering, storytelling, narrativ, sensegiving och sensemaking Frågeställning: Hur framställs berättelsen om digitalisering på olika vis? Syfte: Syftet med uppsatsen är att analysera och förstå hur olika berättelser om digitalisering presenteras från olika perspektiv i en organisation. Med en narrativ analys utifrån befintlig litteratur, strävar uppsatsen efter att skapa mening och förståelse om hur olika aktörer i en organisation framställer berättelser om digitalisering. LÄS MER

  2. 2. Ekon från det förflutna : En undersökning om narrativ information

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Jonathan Henningsson; William Zhan; Sebastian Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Visual storytelling; Good Eye; museum; film techniques; analysis.; Visuell berättande; Good Eye; museum; filmteknik; analys.;

    Sammanfattning : Traditionellt ges information på museum ut skriftligt, dock i vårt arbete belyser vi hur man kan visualisera samma information med hjälp av filmteknik. Vi undersöker olika alternativ gällande berättande där en händelse från förr blandas med nutid. LÄS MER

  3. 3. systembolagets bipolaritet - en analys av ansvarsförmedlande genom storytelling i marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Stephanie Carlsson; Arsha Josefsson; Madeleine Persson; [2022]
    Nyckelord :marknadsföring; storytelling; ansvar; alkohol; systembolaget; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka hur Systembolaget förmedlar ansvar i sin marknadsföring utifrån ett storytellingperspektiv. En genomgående behandling av Systembolagets eget bild- och filmarkiv har genomförts där ett urval som fokuserar på material i videoformat sedan gjorts. LÄS MER

  4. 4. Architecture as Narrative in First Person Level Design : A Reading of Mirror’s Edge Catalyst

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Max Hemberg; Ludwig Josefsson; [2021]
    Nyckelord :Level design; architecture; narrative; space; video games; first-person perspective; storytelling; Mirror’s Edge Catalyst;

    Sammanfattning : The video games industry is rapidly developing as technology allows designers to create increasingly comprehensive worlds for their players to explore. Acknowledging the experience gained by architects designing similar structures for the physical world, this thesis explorescross-disciplinary research. LÄS MER

  5. 5. Vad kommer hända Bambi? En visuell analys om förväntningar i reklamfilmen Bambi

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Henrik Lehmann; [2020]
    Nyckelord :commercials; storytelling; narrative; film; form; visual analysis; marketing;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att undersöka hur företag använder sig av narrativ och form i reklamfilmer för att forma en publiks förväntningar och marknadsföra en produkt, med hjälp av frågeställningen “På vilka sätt kan förväntningar för en viss publik skapas genom narrativ och form samt förkunskap och genre i reklamfilmen Bambi (2001), och hur använder sig Sony detta för att sälja en produkt?”. Materialet, en film som gör reklam för spelkonsolen Playstation 2, analyseras genom en visuell analys, kombinerat med en film- samt narrativ analys. LÄS MER