Sökning: "narrativ metod sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden narrativ metod sociala medier.

  1. 1. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elma Hrnjic; Sandra Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Influenceraktivism; Varumärkesaktivism; Konsumentupplevelser; Influencer; Varumärkesautenticitet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Är främlingarna saliga? : En analytisk studie om “det sanna islam” och dess anhängares främlingskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Taimiya Mohamed; [2023]
    Nyckelord :Främlingskap ghurbah ; salafism; jihad; främlingar ghuraba ; nashider; kontext; Koranen; hadither; islam; analys; idé;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att analysera hur idén om främlingskap (ghurbah) framställs i olika övergripande sammanhang inom islam. Grunden i analysen ligger i Predikningar och föreläsningar av religiösa lärda muslimer i sociala medier, klassiska islamiska källor såsom Koranen och hadither, nashider (islamisk sång) samt artiklar från två jihadistiska tidningar Dabiq och Rumiyah. LÄS MER

  3. 3. Ungas identitet på sociala medier : en kvalitativ studie om ungas identitetsskapande på sociala medier

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Sofie Gustavsson; Johan Holmedahl; [2021]
    Nyckelord :Identitet; identitetsskapande; sociala medier; narrativ identitet; främre och bakre regioner; Social Sciences;

    Sammanfattning : Ungas identitet på sociala medier av Sofie Gustafsson och Johan Holmedahl är ett arbete som författats inom ämnet medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds universitet. I och med teknologins utveckling och framkomsten av sociala medieplattformar som Facebook, Instagram och Twitter så har möjligheterna för hur man uttrycker sig och presenterar sig för andra ändrats. LÄS MER

  4. 4. Var nionde kvinna

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Felicia Dofsand; Lina Lundegård; [2021]
    Nyckelord :Självundersökning; bröstcancer; unga kvinnor; narrativ; didaktisk; motivation; kommunikation; informationsdesign;

    Sammanfattning : SammanfattningBröstcancer drabbar var nionde kvinna i Sverige och är den näst vanligaste dödsorsaken förkvinnor under 40 år. Självundersökning är en relativt enkel metod för att upptäcka tidigatecken på bröstcancer. Trots detta gör inte 63.8% av kvinnor mellan 20-40 årsjälvundersökning. LÄS MER

  5. 5. Omsorgsfull mor, prinsessa och krigare - om Hillsong och identitet(erna) : En studie om digital identitetskonstruktion bland unga kvinnor i Hillsong Church.

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping

    Författare :Linnea Lagerstedt; [2020]
    Nyckelord :Hillsong; Identitet; Identitetskonstruktion; Identitetsnarrativ; Religiös genusidentitet; Sociala medier;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt hur religiösa genusidentiteter konstrueras på Instagram bland unga kvinnor inom Hillsong Sverige. Syftet med studien har varit att undersöka vilka strategier som unga kvinnor använder i sin identitetskonstruktion på det sociala mediet Instagram samt vilken religiös genusidentitet som konstrueras. LÄS MER