Sökning: "narrative features"

Visar resultat 21 - 25 av 110 uppsatser innehållade orden narrative features.

  1. 21. VR Diversion Software for Alleviation and Prevention of the Fear of Needles during Immunization Procedures

    Kandidat-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Thomas Gräslund; Hugert Fabian; [2022]
    Nyckelord :VR; diversion; needle fear; immunization; vaccination; trypanophobia;

    Sammanfattning : Currently available VR-diversion solutions for vaccination lack key features for delivering an immersive and pleasurable experience. A tailor-made diversionary semi-interactive VR-experience software for vaccination procedures has been developed using mainly the game engine Unity and programmed in C#. LÄS MER

  2. 22. Hur upplever mottagarna audiovisuell information på TikTok?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Josefine Ahlin; [2022]
    Nyckelord :TikTok; generation Z; audiovisual information; communication forms; information processing; engagement; feminism; narrative; rhetorical impact; TikTok; generation Z; audiovisuell information; kommunikationsformer; informationsbearbetning; engagemang; feminism; narrativ; retorisk påverkan;

    Sammanfattning : TikTok är en sociala medier-plattform där användarna kan publicera korta videoklipp. Applikationen används idag av över 1 miljard människor. Plattformen erbjuder funktioner som främjar interaktion och kunskapsutbyte mellan användarna. LÄS MER

  3. 23. Utilizing CRISPR/cas9-mediated technology to treat inherited retinal diseases : A systematic review

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för biovetenskap

    Författare :Yedizza Rautavaara; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inherited retinal diseases are considered as a leading cause of vision loss in a young population. Neither a permanent cure nor long-term treatment has yet been discovered. LÄS MER

  4. 24. ”Man hoppas här, näst Guds tillhjälp så skalldet bliva det Svenskas Västindien”. : En studie om historiebruket kring Silvergruvan i Nasafjäll

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Peter Uvén; [2022]
    Nyckelord :Nasafjäll; Use of history; History of knowledge; Cultural history; Heritage history;

    Sammanfattning : The purpose of this study has been to investigate and compare the use of history of the Nasafjäll silver mine as a historical cultural phenomenon, and its functional role as a cultural heritage. This by studying which story was conveyed, how this story was conveyed and with what purpose by different actors. LÄS MER

  5. 25. Refusing the Axe : Undervisning i etik och moral med hjälp av tv-spel enligt Karen Schriers ramverk: EPIC.

    M1-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Oskar Nimmersjö; [2022]
    Nyckelord :Etik; tv-spel; undervisning i etik.;

    Sammanfattning : In this essay, the author examines the EPIC (Ethics Practice and Implementation Categorization) framework which stated purpose is to identify and categorize strategies and teaching goals for ​​ethics and morality in video games. This is done by putting the framework into use as intended and then discussing whether it achieves its purpose, and whether it is suitable for use in teaching. LÄS MER