Sökning: "nation brand"

Visar resultat 1 - 5 av 75 uppsatser innehållade orden nation brand.

  1. 1. Tulips, cheese and bikes? : Constructing the Netherlands through nation branding on the website Holland.com

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Anne lot Gerritsen; [2019]
    Nyckelord :Nation branding; Holland brand; Holland.com; The Netherlands; Critical Discourse Analysis; National Identity; Ideology;

    Sammanfattning : In the globalized world of today, more and more countries are constructing themselves as authentic and unique in order to attract potential tourists. Nation branding is being used as a tool to commodify the country. LÄS MER

  2. 2. Ett gränsland mellan privatliv, politik och att framstå som äkta : En kvalitativ studie i hur ungdomar upplever svenska partiledare på Instagram

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013); Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Frida Burell; Charlotte Ekberg; [2019]
    Nyckelord :Instagram; party leaders; self-presentation; personal branding; authenticity; Instagram; partiledare; självpresentation; personligt varumärke; autenticitet;

    Sammanfattning : På Instagram postar idag svenska partiledare bilder som är av vardaglig karaktär och föreställer situationer och miljöer man vanligtvis inte brukar se en partiledare i. Vi ser dem spela pingis inför publik, vi ser dem ta promenader i skogen med familjen och vi ser dem iklädda supporterkläder på en landskamp. LÄS MER

  3. 3. Branding Our Roots : A study about the use of country of origin in international business

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Roope Kyttälä; Ekku Leivonen; [2019]
    Nyckelord :branding; COO; country of origin; marketing; marketing communication; nation branding; nation brand; brand positioning; business development;

    Sammanfattning : It has been showed that COO of product has an effect on consumers purchase decisions. Companies are trying to find ways to differentiate their brands from those of their competitors. In many cases the use of COO is considered difficult and is not understood to the level where it would add to the brand value of those companies. LÄS MER

  4. 4. Förenade mot elden : En analys av stormaktstidens brandordningar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Gunnar Ernsth Bravell; [2019]
    Nyckelord :Brand; Centralisering; Stormaktstiden; Privat; Offentligt;

    Sammanfattning : The 17th century saw a time of great power for Sweden, in some cases called the Swedish empire. This period in Sweden is known as a time where Sweden’s government and state organization became more structuralized. LÄS MER

  5. 5. Nation branding : The role of tourism from a managerial perspective

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elin Blomgren; Sofie Ljungström; [2019]
    Nyckelord :Nation branding; national identity; country-of-origin; tourism; tourism stakeholders; brand management strategies; brand culture; brand identity; brand image;

    Sammanfattning : Although tourism has been recognised as an important subfield in nation branding little research have focused on its role in the nation branding process. A managerial perspective was assumed to examine what role tourism has in nation branding. LÄS MER