Sökning: "national brand"
Visar resultat 21 - 25 av 181 uppsatser innehållade orden national brand.
21. Survey of Sweden’s installed wind turbine capacity and the country’s ability to handle future turbine decommissioning waste material
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : The global market for wind energy is expanding rapidly, and in the last decade, Sweden has constructed thousands of wind turbines. The high installation pace suggests that a similarly rapid decommissioning rate is to be anticipated in the near future, notwithstanding the small number of turbines that have been retired thus far. LÄS MER
22. Och fortfarande är det svårt att se Malmö i en skönhetstävling - En kvalitativ studie om Malmös image och dess platsvarumärke
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Förevarande studie ämnade undersöka hur destinationsutvecklare upplever en stads image samt om och i sådana fall hur man som destinationsutvecklare förhåller sig till denna. Vi avsåg inte definiera Malmös image från ett invånarperspektiv, utan snarare fokusera på hur stadens image upplevs av destinationsutvecklare, vilket fyller ett identifierat gap i forskningen. LÄS MER
23. Dimensionering av ett flervåningshus i KL-trä med hjälp av FEM-Design : En jämförelse mellan betong och KL-trä
Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : Det har av olika anledningar blivit mer populärt att bygga flervåningshus i trä vilket har lett till en utveckling av material i trä. Korslimmat trä även kallat KL-trä är en konsekvens av denna utveckling i Sverige och precis som för andra stommaterial används datorprogram för att rita hus i KL-trä. LÄS MER
24. Brandsäkerhet ur hemtjänstens perspektiv : En enkätstudie med Sveriges hemtjänster
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Byggkonstruktion och brandSammanfattning : 9 av 10 bränder där personer omkommer inträffar i bostäder, där. Personer i åldersgruppen 80 år eller äldre är överrepresenterade. Visionen för den svenska nationella strategin för att stärka brandskyddet för individen är att “ingen ska omkomma eller skadas allvarligt till följd av brand”. LÄS MER
25. “Vi låter Sverige vara i fred” : en studie om hur Försvarsmakten bygger sitt varumärke genom reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I denna studie presenteras forskning om varumärkesbyggande genom reklamfilm. Syftet är att undersöka hur Försvarsmakten genom sina reklamfilmer arbetar med varumärkesbyggande för att rekrytera medarbetare. Efter återinförandet av värnplikten år 2017 lanserade Försvarsmakten ett flertal reklamkampanjer. LÄS MER