Sökning: "national narrative"
Visar resultat 1 - 5 av 264 uppsatser innehållade orden national narrative.
1. National Heroes, Digital Soldiers, Vulnerable Children and all the Others: A Critical Discourse Analysis of Videos Communicating the QAnon Conspiracy Theory
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaperSammanfattning : This thesis analyses the making of Us and Them in videos communicating the QAnon conspiracy theory, which have been circulating on online social forums. For this purpose, Multimodal Critical Discourse Analysis is used, together with Sara Ahmed’s cultural theory of emotions. LÄS MER
2. Exploring the Impact of Genre on Syntactic and Lexical Complexity in L2 Written English
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : The present study investigates the effect of genre on lexical and syntactic complexity. The corpus used for this study is made up of argumentative and narrative texts from the TRAWL (Tracking Written Learner Language) online corpus. The study analyses texts written by 22 Norwegian EFL learners, 10 in year 8 and 12 in year 9. LÄS MER
3. I sökandet efter en grundton : en reflekterande berättelse om konceptuellt tänkande inom landskapsarkitektur
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Landskapsarkitekter skulpterar, regisserar och komponerar våra livsmiljöer. Det är ett hantverk som kräver sin penna, sitt öra och ett känsligt sinne. Samtidigt befinner sig landskapsarkitekter i en kontext där en samhällelig utveckling knuffar regin in i stela processer och effektiviserade system (Bornemark 2018). LÄS MER
4. An American story of hope : A narrative analysis on the role of hope within the Biden administration's biographical narrative after January 6th
Master-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : This thesis explores the role of hope within the Biden administration’s biographical narrative during the year after the Capitol attack on January 6th. The thesis provides for both an exploration of the case and how hope within national identity representations can be analyzed, as well as the value of hope after a disruptive event with consequences for the nation’s self-understanding. LÄS MER
5. Folkmord i historieundervisningen : En översikt av forskning kring hur historielärare reflekterar, planerar och genomför undervisning om folkmord
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : This knowledge overview, known as SAG, aims to answer questions regarding what the national and international research in didactics shows about how history teachers in secondary and upper secondary schools reflect, plan, and teach about genocide. The methods used for this overview were a systematic search of relevant research and the processing of chosen research articles. LÄS MER