Sökning: "nationellt varumärke"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden nationellt varumärke.
1. Skoglig certifiering, inverkan på företag och skogsägarföreningar
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : Det svenska skogsbruket har under senaste åren blivit inriktat mot en breddad syn på hållbarhet genom en rad lagförändringar som ställer krav på skogsägare. Skogsägare kan genom skogscertifieringsorganisationerna FSC och PEFC certifiera sig och visa att markägaren ställer högre krav på sitt skogsbruk än vad lagen kräver. LÄS MER
2. Byggherrens nytta av god bygglogistik
Master-uppsats, Lunds universitet/ByggproduktionSammanfattning : Purpose: The purpose of this master thesis is to investigate the developer’s needs and benefits of managing building logistics at an early stage and understand how the management of construction logistics can influence the choice of procurement strategy. Problem: Today, there is a gray area in the construction industry between the logistics solutions and the needs that the developer must fulfill. LÄS MER
3. "Once Upon A Time In Scandinavia" : Nordic noir som gränsöverskridande public service
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Denna uppsats syfte var att undersöka hur Sveriges television (SVT) speglas och påverkas som en public service-organisation genom sin produktion av tv-serier tillhörande Nordic noir-genren. Eftersom att ingen liknande studie utförts i en svensk kontext utgör denna studie ett välbehövt bidrag. LÄS MER
4. Sveriges image som varumärkesstrategi : En studie om hur bageriföretag använder sig av Sveriges image för att förstärka sitt varumärke
Master-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur bageriföretag använder sig av Sveriges image och vilka egenskaper kopplas till deras varumärke. Vidare vill denna studie skapa förståelse på hur ett lands image kan användas som en varumärkesstrategi. LÄS MER
5. Take Away, etik och konsumtion : En kvalitativ studie om tre kaffekedjors visuella kommunikation
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemet som den här uppsatsen undersöker är att det finns många varumärken som har liknande erbjudanden till konsumenter, vilket gör det intressant att studera hur varumärken differentierar sig gentemot varandra och hur konsumenterna uppfattar varumärkenas visuella kommunikation utifrån konsumenternas konsumtionsvanor. Samtidigt finns det i dag många företag som försöker kommunicera sina etiska ståndpunkter via förpackningsdesignen. LÄS MER