Sökning: "native language influence"
Visar resultat 21 - 25 av 67 uppsatser innehållade orden native language influence.
21. SAMHÄLLS- OCH HÄLSOORIENTERING FÖR NYANLÄNDA, EN HÄLSOFRÄMJANDE INSATS : En kvalitativ studie kring samhälls-och hälsoorientering för nyanlända och dess olika sidor.
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Samhälls-och hälsoorienteringen till nyanlända är en av de hälsofrämjande insatserna som bedrivs över hela landet och är även lagstadgad. Trots det etableras det inte på samma sätt eller nivå i varje län och forskning visar för att de nyanlända ska kunna finna möjligheterna att etablera sig bör det finnas ett arbete som förhåller sig till den nivån av behov som krävs. LÄS MER
22. Non-Actual Motion Expressions in Language and Gesture
Master-uppsats, Lunds universitet/Kognitiv semiotik; Lunds universitet/Masterprogram: Språk och språkvetenskapSammanfattning : This thesis studies the phenomenon of non-actual motion (NAM) (Blomberg, 2014; Blomberg & Zlatev 2014), and its expression in language and gestures. It has been documented that many languages employ expressions of motion in descriptions of static scenarios (Amagawa, 1997; Blomberg, 2014; Matsumoto, 1996; Rojo & Valenzuela, 2003, 2009; Stosic & Sarda, 2009), here called NAM-expressions (NAM-Es). LÄS MER
23. Identity and Challenges of Swedish Language Teaching Profession in Sweden : A comparative study of native and non-native Swedish speaking teachers’ reflections
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Along with the increase of immigrants, Swedish language teachers play a more and more critical role in the acculturation and integration of immigrants. The status of native speaking teachers and the relationship between native and non-native language speaking teachers have always been a concern. LÄS MER
24. Naïve listeners’ perceptual learning of Chinese tones: The influence of L1 background in prosody and the effect of an auditory-image (AI) training paradigm
Master-uppsats, Lunds universitet/Allmän språkvetenskap; Lunds universitet/Masterprogram: Språk och språkvetenskapSammanfattning : The present perceptual learning study was conducted in an attempt to investigate to which extent naïve listeners’ L1 prosodic background affected their learning performance of a lexical tone language and whether an auditory-image (AI) training paradigm curtailed the online-learning process of lexical tones. Thirty-three Mandarin-naïve Swedish-native listeners (NS listeners) and 33 Mandarin-naïve English-native listeners (NE listeners) participated in a behaviour experiment designed to answer the question of whether native listeners of a pitch accent language (NS listeners) had an advantage over native listeners of a non-tonal non-pitch-accent language (NE listeners) in learning to perceive tones in Mandarin Chinese (MC). LÄS MER
25. From Unisemiotic to Polysemiotic Narratives: Translating across semiotic systems
Master-uppsats, Lunds universitet/Masterprogram: Språk och språkvetenskapSammanfattning : Human communication is both polysemiotic and multimodal; it is comprised of ensembles of representations from different semiotic systems in different sensory modalities. These semiotic systems, such as language, gestures, and pictures consist of signs and relations between signs, with system-specific affordances (Kendon, 2004; Zlatev, 2009; Sonesson, 2014). LÄS MER