Sökning: "naturkompaniet"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet naturkompaniet.

  1. 1. Framgångsrik hållbarhetskommunikation - vad är det? : En tematisk analys av Naturkompaniet, Systembolaget och MAX Burgers hållbarhetskommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Jessica Oskarsson; Matilda Markén; [2023]
    Nyckelord :Sustainability Communication; Instagram; Sustainability Brand Index; ARI-model; CASC-scale; LC4MP; Emotions; Cognitive Overload; Naturkompaniet; Systembolaget; MAX Burgers; Hållbarhetskommunikation; Hållbarhetskommunikation på sociala medier; Instagram; ommunication; Instagram; ARI-modellen; CASC-skalan; LC4MP; Känslor; Kognitiv belastning; Naturkompaniet; Systembolaget; MAX Burgers;

    Sammanfattning : This study aims to investigate how companies perceived as sustainable by consumers engage in sustainability communication on social media. An abundance of information is common in today's digitized society - how do you as a company push through the noise - especially, with a serious message that does not belong on social media? The basis for determining which companies succeed in their sustainability communication is based on the Sustainable Brand Index Report from 2022. LÄS MER

  2. 2. The Greener Outdoors : The importance of environmental communication with the customer

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Elina Fraenkel; [2020]
    Nyckelord :Sustainable Development; Environmentally Preferable Apparel; Outdoor Industry; Naturkompaniet; External Communication.;

    Sammanfattning : The apparel industry is pointed out as an industry highly contributing with negative environmental impacts in all different stages of the production to consumption chain. Companies within the outdoor industry have been trying to combat this issue by producing apparel that are less harmful for the environment and by encouraging consumers to keep, care and repair for their apparel over time. LÄS MER

  3. 3. Kunskapsöverföring, en studie om hur textilföretag kommunicerar produkters miljö- och funktionsfördelar

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ANGELICA LINDBLAD; EMILIA JAKOBSSON; [2014]
    Nyckelord :Funktion; kommunikation; information; kommunikation; information; miljövänlig; miljövänlig;

    Sammanfattning : : I dagens samhälle upplever konsumenter ofta att det är en djungel av information men att den trots det i vissa fall är bristfällig. Är det konsumentens uppgift att hämta information hos företagen eller borde företag ta större ansvar och informera sin marknad? Det tillverkas och används idag mer textilier än någonsin vilket har en stor påverkan på samhället då tillverkning sker i flera steg och kemikalier är inblandade i många processer. LÄS MER

  4. 4. Vad är det som krävs?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Sofie Klingener; Mikaela Täpp; [2012]
    Nyckelord :CSR; etik; environment; ethics; marketing; sustainability; miljö; marknadsföring; hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Problem - Det är ingen nyhet att människor idag överkonsumerar och att jordens resursersakta börjar tyna bort. Klädindustrin är ständigt i debatt om mänskliga rättigheter angåendeproduktionen. Barnarbete, långa arbetstider och farliga arbetsplatser är exempel på vad somdiskuteras. LÄS MER

  5. 5. Sustainability Benchmarking- the case of Thule

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Neha Sharma; [2010]
    Nyckelord :Management of enterprises; Sustainability; Benchmarking; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Climate change and scarcity of natural resources are the growing challenges for the present world. This results in a greater realization especially among the business communities to sustain the environment for future generation. The concept of sustainability is becoming a focal point for most of the companies. LÄS MER