Sökning: "navigation pattern"

Visar resultat 6 - 10 av 40 uppsatser innehållade orden navigation pattern.

  1. 6. Applying Principles of Game Design to User Interface

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Evelina Venngren; [2021]
    Nyckelord :Game design principles; user interface design principles; usability; user satisfaction;

    Sammanfattning : This thesis investigates how principles of game design can be applied to a PC game settings menudesign to make the interaction fun and enhance the user satisfaction of interaction and navigation.Through exploring the question “How can principles of game design be applied to UI design inorder to enhance the user satisfaction of interacting with an interface?” it might be possible to addto the experience of using UI without removing any of the usability goals that is customary today. LÄS MER

  2. 7. Machine Learning Adversaries in Video Games : Using reinforcement learning in the Unity Engine to create compelling enemy characters

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Tim Nämerforslund; [2021]
    Nyckelord :Unity; Machine Learning; ML-Agents; Navigation Mesh; Challenge; Video Games; Unity; Maskininlärning; ML-Agents; Navigationsnät; Utmaning; Videospel;

    Sammanfattning : I och med att videospel blir mer avancerade, inte bara grafiskt utan också som konstform samt att dom erbjuder en mer inlevelsefull upplevelse, så kan det förväntas att spelen också ska erbjuda en större utmaning för att få spelaren bli ännu mer engagerad i spelet. Dagens spelare är vana vid fiender vars beteende styrs av tydliga mönster och regler, som beroende på situation agerar på ett förprogrammerat sätt och agerar utifrån förutsägbara mönster. LÄS MER

  3. 8. Hur hittar vi fram? : En studie om hur spelare navigerar i 3d miljöer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Einar Asplund; Max Bergsten; [2020]
    Nyckelord :computer game; goals; clear goals; 3D-environment; navigation; wayfinding; flow; visual cues; landmarks; directional line pattern; to-do lists; challenges; chokepoints.; datorspel; mål; tydliga mål; 3D-miljö; navigation; vägledning; flöde; visuella ledtrådar; landmärken; riktningsmönster; att-göra listor; utmaningar; flaskhalsar;

    Sammanfattning : Is it important that a player can navigate easily through a level? To get the answer ten participants were tested during a short play-session of a game made for the study. By looking at prior research, themes could be found that were all common. LÄS MER

  4. 9. Social participation for sustainable mobility : The effects of digital transformation on mobility behavior

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Informatik

    Författare :Marc Guerreiro Augusto; [2020]
    Nyckelord :Digital transformation; Mobility behavior; Social participation; Sustainable mobility; Systems thinking;

    Sammanfattning : Overall traffic in Germany is constantly increasing. Automobiles account for 57 percent of all trips in the country (BMVI, 2018). Steady population growth, urban agglomeration, and sprawl of cities contribute significantly to this trend. LÄS MER

  5. 10. Data analysis and advanced visualization of 360degrees video dataset

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :David Lozano Prieto; [2020]
    Nyckelord :360degrees video; navigation path; navigation pattern; interactive nursing education;

    Sammanfattning : Recent trends in the use of 360degrees videos have led to a proliferation of studies that point to its potential in different application domains. A notable example of this potential is shown in the development of tools for educating and evaluating students in multiple disciplines. LÄS MER