Sökning: "nedladdning"

Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade ordet nedladdning.

  1. 1. Felsökningsverktyg för digital informationsskylt med Bluetooth

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Emil Grehn; Nicklas Steen; Joline Hellström; Edvin Schölin; Mattias Johansson; Jennifer Österman; Lukas Alvarsson; Shamil Limbasiya; Viktor Bergström; Alice Lindholm; [2023]
    Nyckelord :Web Bluetooth API; Zephyr; Axentia; Bluetooth Low Energy; React;

    Sammanfattning : Denna rapport beskriver ett kandidatarbete som genomfördes i kursen TDDD96 Kandidatprojekt i programvaruutveckling år 2023. Den produkt som framställdes under projektet är en webbapplikation för felsökning av informationsskyltar via Bluetooth och arbetet genomfördes med en agil arbetsmetodik. LÄS MER

  2. 2. Metoder för 3D-modellering i olika LoD : Automatisering för framställning av byggnader skapade med LIDAR-data i ArcGIS Pro

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Fanny Fröling; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Building models in 3D have evolved from simple physical models to detailed and descriptive digital models (Pepe m.fl. 2021) that can be used in various applications such as urban planning, virtual reality, and navigation (Li m.fl. LÄS MER

  3. 3. Val av streamingtjänster på den svenska marknaden : En kvantitativ studie gällande faktorer som påverkar konsumenters preferenser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Melvin Lindström; Simon Sandberg-Norén; [2023]
    Nyckelord :Consumer preferences; streaming services; content; price; user-experience; features; Konsumentpreferenser; streamingtjänster; innehåll; pris; användarvänlighet; funktioner;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att identifiera och diskutera vilka faktorer som svenska konsumenter värdesätter vid val av streamingtjänst. Studien utgår från tidigare forskning i ämnet på andra marknader där fyra övergripande faktorer samt flera underliggande delfaktorer identifieras påverka konsumenters val av streamingtjänster. LÄS MER

  4. 4. Digitala hälsotjänster som stöd till en hälsosam livsstil gällande kost, fysisk aktivitet och hälsosam vikt hos barn upp till 18 år : En strukturerad litteraturstudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Madeleine Ebefors; Hanna Henriksson; [2023]
    Nyckelord :obesity; healthy diet; physical activity; digital health services prevention; obesitas; hälsosam kost; fysisk aktivitet; digitala hälsotjänster; prevention;

    Sammanfattning : Introduktion: Obesitas och övervikt har blivit en global epidemi. Det är fler som dör till följd av obesitas än av undervikt. Det är viktigt med tidig prevention för att förebygga övervikt och obesitas eftersom övervikt i tidig ålder ger större risk för övervikt och obesitas i vuxen ålder. LÄS MER

  5. 5. Dynamically Downloading Games to Minimise Start-up Time, Disk Space and Bandwidth Requirements

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Filip Ek Johansson; [2022]
    Nyckelord :video game; dynamic content; Unreal Engine; download; datorspel; dynamiskt innehåll; Unreal Engine; nedladdning;

    Sammanfattning : Video games are increasing in size. A lot of computer and console games nowadays are well over a hundred gigabytes which can create significant delays between starting the download and being able to play the game. The game might also take up a great percentage of the user’s storage drive. LÄS MER