Sökning: "negativ media bild"

Visar resultat 1 - 5 av 84 uppsatser innehållade orden negativ media bild.

  1. 1. Idealbilden av livet online : En kvalitativ studie om normer och självpresentation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Ebba Ehlin; Oskar Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Instagram; social media; norms; self-presentation; networks; social capital;

    Sammanfattning : The digitalization of today’s society has developed rapidly. The internet has become a given and the popularity of social media is ever growing. One of them being Instagram, with a vast userbase who can publish and share images and videos with each other. LÄS MER

  2. 2. Handling Cancel Culture online

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alice Berntson; Johanna Johnsson Belving; [2023]
    Nyckelord :Cancel culture; kriskommunikation; sociala medier; crisis communication; social media; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien har som syfte att bidra till en större förståelse för mottagarperspektivet inom kriskommunikation för att kunna utveckla krisstrategier. Syftet är att förstå unga vuxnas uppfattning av fenomenet cancel culture och hur detta kan tas i beaktning för att motverka kris på sociala medier. LÄS MER

  3. 3. En värld, flera världar : En intervjustudie av gymnasieelevers uppfattning av det Globala Syd, samt kunskaper om olika begrepp gällande det Globala Syd

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper, KV

    Författare :Yasar Thewalim; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks vilken uppfattning gymnasieelever som läser geografi har om det Globala Syd, vad de vet om andra begreppet som kan kopplas till det Globala Syd, samt hur skolan kan arbeta för att elevernas kunskaper om det Globala Syd kan förbättras. Syftet med denna studie är att bidra till att öka lärarnas kunskaper om vilka metoder de kan använda i sin geografiundervisning. LÄS MER

  4. 4. Medias framställning av socialtjänstens arbete och profession : En kvalitativ studie om socialsekreterares upplevelse av medias rapportering samt påverkan på barn- och ungdomsutredningar

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Tina Alaeddine; Yemame Ali; [2023]
    Nyckelord :Children; media’s power; LVU; social services; social work; Barn; medias makt; LVU; socialtjänsten; socialt arbete;

    Sammanfattning : Based on media's influence on society, the study aims to investigate how social workers feel regarding their work with children and youth investigations which is affected by how the media portrays social services and social work. The study also aims to investigate how the media affects social workers as a profession. LÄS MER

  5. 5. Konsumenters uppfattning om äkthet inom influencers reklam på Instagram : En kvalitativ studie om konsumenters upplevelser av autenticitet inom influencers reklam

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Leen Jumaa; Pahyam Ali; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; Authenticity; Advertising; Electronic Word-of-Mouth; Consumers trust; Influencer marketing; Autenticitet; Reklam; Elektronisk Word-of-Mouth; Konsumenternas förtroende;

    Sammanfattning : Sociala medier har blivit dynamiskt runt om i världen, det utvecklas ständigt och tar nya varianter. Den digitala utvecklingen har lett till övergången från massmarknadsföring till en alltmer trendig influencer marketing. LÄS MER