Sökning: "negativ pr"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden negativ pr.

  1. 1. KONTAMINERET KEYBOARD I ULTRALYD - ET KVANTITATIVT STUDIE OM BAKTERIEL FOREKOMST PÅ ULTRALYDSAPPARATER

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutioen för biomedicin

    Författare :Brian Seneca Schmidt; [2023-12-22]
    Nyckelord :Smittskydd och vårdhygien; ULTRALYD; KONTAMINERET;

    Sammanfattning : Baggrund: Med et stort flow af ambulante og indlagte patienter til ultralydsundersøgelse på røntgenafdelingen på Hvidovre Hospital, København, er der dagligt mange berøringsflader med patienter og patientkategorier. Kritisk syge der ikke kan transporteres til røntgenafdelingen fx intensivpatienter, undersøges på stuen med mobile ultralydsapparater. LÄS MER

  2. 2. Förutse företagskrisen innan den sker : - En kvalitativ studie om hur företag i olika branscher effektivt kan förebygga en företagskris på kort och lång sikt.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad

    Författare :Anna Odin; Ema Feratovic; [2023]
    Nyckelord :Crisis communication; Crisis management; Press release; PR; Brand Equity; e- WOM; Brand reputation; Brand trust; Scandal; Varumärke; Kundlojalitet; Krishantering; Kriskommunikation; Pressmeddelande; PR; Varumärkeskapital; e-WOM; Företagsrykte; Varumärkesförtroende; Företagskris;

    Sammanfattning : Företag blir idag mer exponerade för negativ publicitet än tidigare i och med digitaliseringens framfart. Det är därför viktigt för företag att veta hur de ska hantera den negativa publiciteten som mottages för att sedan kunna förebygga en kris och sitt företagsrykte genom väl genomtänkta strategier. LÄS MER

  3. 3. Skapa förväntan - Mer än ett PR-trick : Hur företag skapar förväntan innan premiär i en digital kontext för produkter och tjänsters framgång.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lars Jarkell; Moa Ullmark; [2019]
    Nyckelord :Anticipation; Launch Strategy; Trust; Social Media; Targeted Communication; Förväntan; Lanseringsstrategi; Förtroende; Sociala medier; Riktad kommunikation;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med detta arbete är att öka förståelsen för hur företag arbetar med strategi och taktik för att skapa förväntan på marknader innan en produkts premiär. Hur det går till när förväntan skapas innan produktpremiär, utan att det slår över och får negativa konsekvenser för produkten eller tjänsten, är ett område som kan anses vara outforskat. LÄS MER

  4. 4. FÖRETAGETS SOCIALA ANSVAR : Enkätundersökning av konsumenternas åsikter mot H&Ms sociala ansvar

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Douglas Olsson; [2018]
    Nyckelord :Corporate Social Responsbility; PR; Image; H M; Varumärke; SPSS;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att göra en kvantitativ undersökning av konsumenternas åsikt mot Corporate Social Responsbility med en avgränsning till modeföretaget H&M med målet är att kunna kartlägga en generaliserande åsikt bland konsumenterna. Till hjälp kommer det användas teorier om CSR, Public Relations och innebörden av Varumärket. LÄS MER

  5. 5. Ett motvilligt äktenskap? En studie om relationen mellan PR-konsulter och journalister.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Malena Eklund; [2014-09-08]
    Nyckelord :PR-konsulter; journalister; relationer; demokrati; kommunikation; samtalsintervju;

    Sammanfattning : Sammanfattning Detta är en Magisteruppsats i medie- och kommunikationsvetenskap som ska undersöka relationen mellan PR-konsulter och journalister med hjälp av den kvalitativa metoden samtalsintervjuer. Mina frågeställningar lyder som följer: Vilka är deras vanligaste arbetsuppgifter? Hur ser respondenterna på relationerna mellan PR-konsulterna och journalisterna? Bör relationen förbättras och skulle det i så fall vara till fördel för samhället? Om det skulle behövas, går det att se vilka möjligheter som finns för att kunna få en bättre relation professionerna emellan? Syftet är att undersöka relationen mellan PR-konsulter och journalister samt att diskutera hur relationen kan beskrivas ur ett samhällsperspektiv. LÄS MER