Sökning: "negative e-WOM"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden negative e-WOM.

  1. 1. Förutse företagskrisen innan den sker : - En kvalitativ studie om hur företag i olika branscher effektivt kan förebygga en företagskris på kort och lång sikt.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad

    Författare :Anna Odin; Ema Feratovic; [2023]
    Nyckelord :Crisis communication; Crisis management; Press release; PR; Brand Equity; e- WOM; Brand reputation; Brand trust; Scandal; Varumärke; Kundlojalitet; Krishantering; Kriskommunikation; Pressmeddelande; PR; Varumärkeskapital; e-WOM; Företagsrykte; Varumärkesförtroende; Företagskris;

    Sammanfattning : Företag blir idag mer exponerade för negativ publicitet än tidigare i och med digitaliseringens framfart. Det är därför viktigt för företag att veta hur de ska hantera den negativa publiciteten som mottages för att sedan kunna förebygga en kris och sitt företagsrykte genom väl genomtänkta strategier. LÄS MER

  2. 2. The Influence of e-WOM through SNS on Brand Perception and Consumer Purchase Intention: Study on Bangladeshi consumers.

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Pronab Swarup Podder; Kaniz Sawda Tanjee; [2021]
    Nyckelord :Electronic Word of Mouth; Social Networking Sites; Brand Perception; Trustworthiness; and Consumer purchase intention of Smartphone or gadget.;

    Sammanfattning : Aim: The aim of the study is to investigate the influence e-WOM through social network sites has on consumers focusing on brand perception and purchase intention.  Methodology: A qualitative study was applied with the semi-structured online interview conducted with nine respondents across Bangladesh. LÄS MER

  3. 3. DO CONSUMERS BELIEVE EACH OTHER ONLINE? : A study of how consumers assess credibility of brand-related UGC

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Rebecca Ketola; Sandra Norrman; [2019]
    Nyckelord :UGC; brand-related UGC; user-generated content; consumer-generated content; consumer power; consumer response; e-WOM; brand perception; co-creation; brand communication; UGC marketing; brand management; communication process; credibility;

    Sammanfattning : With the gradual rise of Web-2.0 based platforms, Internet users were given the possibility to interact with each other in virtual communities. LÄS MER

  4. 4. En kvantitativ studie om hur köpintentionen påverkas av recensionens karaktär

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Lisa Duffy; Maja Ohlsson; [2018]
    Nyckelord :e-WOM; online reviews; consumer knowledge; information process; purchase intention;

    Sammanfattning : Word of mouth has proven to be an important factor in the customer's purchase process as it reduces the perceived risk and contributes to more informative decisions. The incredible growth of the internet over the past decade has resulted in an increase in electronic word of mouth (e-WOM) and it seems to be a phenomenon that is here to stay. LÄS MER

  5. 5. Measuring the effect of Viral Negative Sentiment on Market Value : Case Study on United Airlines Crisis 2017

    Magister-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :Gina Wahba; [2017]
    Nyckelord :Sentiment; Negative WOM; Word of mouth; E-WOM; Crisis; United Airlines; Social media;

    Sammanfattning : Negative word of mouth is something most businesses try to avoid, It could affect the reputation and vision of a company in a consumer’s mind. The success of a company lies in the connection of a product or service with a satisfying good image that has been formed on the back of consumer’s mind. LÄS MER