Sökning: "negative shopping experience"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden negative shopping experience.
1. When second time’s a charm - Exploring consumers’ temporal experiences within second-hand fashion shopping
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Second-hand fashion has emerged as a more sustainable way of shopping, promoting the circular economy while offering unique styles for a cheaper price. Although consumers generally express a willingness to adopt a more sustainable fashion consumption, this is not mirrored in their actual engagement in second-hand fashion shopping. LÄS MER
2. Psykologin bakom miljöpåverkan : korttidsminnets effekt på konsumentbeteende
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Människor lämnar alla efter sig ett miljöavtryck när man inhandlar matvaror. Hur stort miljöavtryck man upplever att man lämnar efter sig är dock inte alltid korrekt. LÄS MER
3. Go with the flow : En studie om social konsumtion på TikTok
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I takt med att sociala medier har växt sig större har konsumenters shoppingbeteende förändrats. Inköp av produkter sker numera i allt större utsträckning på sociala medier. LÄS MER
4. Att leva med kronisk obstruktiv lungsjukdom : En litteraturöversikt som beskriver patienters upplevelse av att leva med KOL
Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Kronisk obstruktiv lungsjukdom (KOL) är en kronisk fortskridande folkhälsosjukdom som mestadels drabbar rökare, men kan även drabba icke rökare. Människor som lever med KOL kan uppleva obehagliga symtom, där andnöd särskilt kan ha en stark påverkan på deras vardag. LÄS MER
5. Identifying the Barriers to Pre-owned Fashion: A Consumer Perspective
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis Purpose: This study aims to enhance the understanding of factors that discourage consumers from buying pre-owned fashion in a multichannel retail setting. Methodology: Rooted in a qualitative and exploratory method, this study is further guided by an abductive approach. LÄS MER