Sökning: "negotiation business"

Visar resultat 1 - 5 av 122 uppsatser innehållade orden negotiation business.

  1. 1. Why are some people better than others? : Is it because of their cultural background, personal competence, or company’s influence?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Abdul Rafay; Elanur Ozbutun; [2023]
    Nyckelord :Cross-cultural communication; Individual competence; Culture; Company influence; International Business; Intercultural interactions; Negotiations; Cultural and Social Intelligence; Success;

    Sammanfattning : In the last few decades, due to the exponential rise in interconnectivity and globalization the importance of cross-cultural communication has been a hot topic to research more about. Due to this increase and more frequent interactions business individuals have started giving cross-cultural environments the attention it needs to address the challenges at hand. LÄS MER

  2. 2. Ekonomidirektörens roll för ett lyckat företagsförvärv : En kvalitativ studie om affärsledarskap i förvärvsprocessen

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Fanny Olsson; [2023]
    Nyckelord :M A; CFO; Företagsförvärv; Affärsledarskap; Ekonomidirektör;

    Sammanfattning : Abstract Master Thesis (4FE18E), Master of Science in Business and Economics, School of Business and Economics at Linnaeus University in Växjö, Spring 2023 Titel: The CFO’s role for a successful acquisition A qualitative study of business leadership in the acquisition process Background & problem: An acquisition is created when a company buys another company through a negotiation that meets certain technical, financial and legal criterias. There are three different types of acquisitions which are horizontal, vertical and cross-border, all of which have different purposes and underlying motives. LÄS MER

  3. 3. The startup journey from idea to first Proof of concept - customer : A multiple case study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Rita Blomstersjö; Axel von Grothusen; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurship; Proof of concept; Customer acquisition; B2B; Startup; Sell first - Build later.; Entreprenörskap; Produkt validering; Kundförvärv; B2B; Startup; Sälj först - bygg sen.;

    Sammanfattning : Startups within the tech field are incraesingly using proof of concept (POC) customers as a partner when developing new products and services as this enables them to sell the product before building it, ensuring that the product they are developing is aligned with the market needs before making it avaliable to a wider market. Becasue of the positive results that designing and developing new products together with users and customers have shown, the acqusition of POC customers has become a crucial step in the product development process for many startups. LÄS MER

  4. 4. Strategier för plötsliga prisförändringar inom åkerinäringen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jalil Ahmadi; David Löf; [2023]
    Nyckelord :Resilience; sudden price increases; B2B partnership; SET; Relationships; Strategies; Adaptation; risk management; Resiliens; plötsliga prishöjningar; B2B partnerskap; SET; Relationer; Strategier; Anpassning; riskhantering;

    Sammanfattning : Gotlands geografiska läge gör att många behöver ta sig till och från fastlandet med båt eller flyg. För åkerinäringen som kör gods till och från Gotland är färjan det enda alternativet. Destination Gotland är den enda aktör som främjar resor till och från fastlandet. LÄS MER

  5. 5. Letter of intent - mer än bara en avsikt?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Hannes Sjöberg Holmén; [2023]
    Nyckelord :avtalsrätt; civilrätt; avtalsbundenhet; kommersiell avtalsförhandling; letter of intent; lojalitetsplikt; culpa in contrahendo; avtalstolkning; avtalsförhandling; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I dagens affärsliv, med anledning av att ingåendet av ett avtal ska löpa så smidigt som möjligt, har det utvecklats olika typer av förhandlingsinstrument. Ett sådan instrument är ett s.k. letter of intent. LÄS MER