Sökning: "nelly marknadsföring sociala medier"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden nelly marknadsföring sociala medier.

  1. 1. En kvalitativ studie av aspekter som formar konsumentbeteende i samband med tillfälliga influencer-kollektioner

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Ida Kransenstedt; Sadaf Yahyaei Fard; [2023]
    Nyckelord :Authority; limited edition; Cialdini; influencer marketing; scarcity; consumer behavior; purchase decision; social proof; social media; sympathy principle; temporary collections.; Auktoritet; begränsad upplaga; Cialdini; influencer marketing; knapphetsprincipen; konsumentbeteende; köpbeslut; sociala bevis; sociala medier; sympatiprincipen; tillfälliga kollektioner.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring är i en ständigt föränderlig kontext. Influencer marketing är idag en effektiv strategi, där företag samarbetar med influencers för att marknadsföra sina produkter och bygga förtroende hos följare. Användning av begränsade produkter som framgångsrik influencer marketing betonas. LÄS MER

  2. 2. Modevarumärkens användning av influencers i marknadsföringssyfte : en fallstudie om NAKD och Nelly.com

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Michelle Andersson; Emilia Lindholm; [2021]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur modevarumärken använder sig av influencers för att marknadsföra sig till sina konsumenter på sociala medie kanalen Instagram. För att undersöka detta användes två stycken fast fashion företag, NAKD och Nelly.com. LÄS MER

  3. 3. Mode på nätet : En studie om hur nätbutiker marknadsför sig genom bloggar och andra sociala medier

    Kandidat-uppsats, Centrum för modevetenskap; Institutionen för mediestudier

    Författare :Mary Shokry Rizk; [2013]
    Nyckelord :Blogg; modeblogg; modesystem; bloggare; Kenza; Nelly; konsumtion; marknadsföring; nätbutik;

    Sammanfattning : This thesis examines how online fashion retailers utilize blogs and other social media in their marketing process. The study is focused on internet retailer Nelly and how they make use of fashion blogger Kenza in their marketing. LÄS MER

  4. 4. Hoppsan, lagret är fullt..!

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SANDRA KRISTIANSSON; Fanny Lindbäck; [2010]
    Nyckelord :sociala medier; distanshandel; produktlivscykel; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Ett snabbare mode med allt kortare produktlivscykler tvingar företagen att hitta nya sättatt interagera med sina kunder på för att skapa långvariga relationer. Nya aktörer pådistanshandelsmarknaden, både svenska och utländska, ökar konkurrenssituationen för debefintliga e-handlarna som utmanas både prismässigt och modemässigt. LÄS MER