Sökning: "neo-tribe"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet neo-tribe.

  1. 1. ALTERNATIVA UTTRYCK : En neo-tribalistisk analys av den urbana dansmusikscenen inom Uppsala studentnationsliv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kulturantropologi och etnologi

    Författare :Vera Leijonklo; [2019]
    Nyckelord :Ethnology; Urban dance music; Neo-tribes; Uppsala student nations; identity; self-identity; music; Etnologi; Urban dansmusik; Uppsala studentnationsliv; studentnationer; musiknation; musik; neo-tribalism; neo-stammar; självidentitet; identitet;

    Sammanfattning : The current study is an exploration of how the urban dance music scene in the local student nation life in Uppsala can be understood from the theoretical perspective of neo-tribes. Furthermore, the role of self-identity is explored among the members, in this process. LÄS MER

  2. 2. Second Skin : en studie i jeansnördens syn på jeans

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Pär Augustsson; Staffan Johansson; [2011]
    Nyckelord :jeansnörd; subkultur; denim market; denim nerds; consumer behaviurism; subculture; neo-tribe; jeansmarknad; konsumentbeteende; neostam;

    Sammanfattning : Jeansmarknaden idag i Sverige är präglad av hög konkurrens med många olika aktörer somverkar där. De senaste åren har en speciell kundgrupp vuxit fram vilka kallas jeansnördar.Dessa konsumenter och deras syn på jeans är i dagsläget inte kartlagt vilket därförhuvudsyftet med studien. LÄS MER

  3. 3. The Complexities of Lifestyle Brand Segmentation - A Study of the Lifestyle Brand Converse

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Ahlander; Nicolas Lahache; [2006]
    Nyckelord :Segmentation; Lifestyle brand; Semiotics; Meaning; Neo-Tribe; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : This master thesis takes its point of departure in the conflicting worldviews of modernism and post-modernism. As traditional segmentation theory springs from the modernist worldview, this study aims to contribute to the understanding of the complexity regarding market segmentation for lifestyle brands in contemporary society, where the consumer is often claimed to be post-modern. LÄS MER