Sökning: "netonnet marknadsföring"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden netonnet marknadsföring.
1. Marknadsför dig mot kundens hjärta : - En kvalitativ studie om hur företag kan nyttja emotionell marknadsföring på sociala medier
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Företags nyttjande av emotionell marknadsföring har på senare år ökat drastiskt, än idag är det ett relativt outforskat område med stor potential för företag. Varumärken värderas ofta utifrån finansiella aspekter där det immateriella hamnar i skymundan, trots dess väsentliga betydelse. LÄS MER
2. E-handel eller fysisk handel - det handlar bara om handel. : En kvalitativ studie om hur detaljhandelsföretag kan skapa en enhetlig upplevelse genom implementering av en omnikanalstrategi.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Detaljhandeln har förändrats i och med digitaliseringens framfart. Teknikens utveckling tillsammans med en större andel uppkopplade konsumenter innebär nya försäljnings- och marknadsföringskanaler för detaljhandlare. LÄS MER
3. Framgång på Internet genom att öka kundvärdet?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Elektronisk handel har frambringat många nya och olika synsätt att kommunicera på och detta har lett till att en helt ny elektronisk marknad har skapats. När ett virtuellt företag skapas eller ett företag väljer att komplettera sin befintliga verksamhet med elektronisk handel så krävs det en noggrann planering och det finns många faktorer som företag måste beakta och utföra korrekt för att projektet inte skall misslyckas. LÄS MER