Sökning: "netonnet"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet netonnet.

  1. 1. Marknadsför dig mot kundens hjärta : - En kvalitativ studie om hur företag kan nyttja emotionell marknadsföring på sociala medier

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Filip Karlsson; Forser Benjamin; [2020]
    Nyckelord :Emotionell marknadsföring; varumärkeskapital; varumärkesidentitet; sociala medier; marknadsföringskommunikation;

    Sammanfattning : Företags nyttjande av emotionell marknadsföring har på senare år ökat drastiskt, än idag är det ett relativt outforskat område med stor potential för företag. Varumärken värderas ofta utifrån finansiella aspekter där det immateriella hamnar i skymundan, trots dess väsentliga betydelse. LÄS MER

  2. 2. E-handel eller fysisk handel - det handlar bara om handel. : En kvalitativ studie om hur detaljhandelsföretag kan skapa en enhetlig upplevelse genom implementering av en omnikanalstrategi.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Petronella Lång; Martin Liedholm; [2019]
    Nyckelord :Omni channels; Unitary experience; Digital sales channels; Digital marketing channels; Physical sales channels; Physical marketing channels; Retail; Retail chains.; Omnikanaler; Enhetlig upplevelse; Digitala försäljningskanaler; Digitala marknadsföringskanaler; Fysiska försäljningskanaler; Fysiska marknadsföringskanaler; Detaljhandel; Detaljhandelskedjor.;

    Sammanfattning : Detaljhandeln har förändrats i och med digitaliseringens framfart. Teknikens utveckling tillsammans med en större andel uppkopplade konsumenter innebär nya försäljnings- och marknadsföringskanaler för detaljhandlare. LÄS MER

  3. 3. Online Retailers Opening Brick and Mortar Stores and the Impact on the Customer Base: The Case of NetOnNet

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Jönsson; Richard Patrini; Nicolò Sammartini; [2018]
    Nyckelord :omni-channel; retail industry; online shopping; offline shopping; firm input variables; firm output variables; customer mediating variables.;

    Sammanfattning : During recent years, technology has played a crucial role in shaping the retail industry. Digitalisation and e-commerce are seen as the future of retailing. However, big online retailers have shown increasing interest in offline shopping by heavily investing in brick and mortar stores. LÄS MER

  4. 4. Hemelektronikbranschens anpassning till mobil e-handel : En studie om svårigheter och m-handelslösningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Victor Carlsson; Calle Sundin; [2014]
    Nyckelord :m-handel; mobil e-handel; responsiv webbdesign; mobil; e-handel;

    Sammanfattning : Handeln idag är inte längre begränsad till handel via fysiska butiker eller datorer, utan finns numera tillgänglig i mobilen när som helst och var som helst. Mobil e-­handel har haft en kraftig ökning i Sverige de senaste åren. LÄS MER

  5. 5. Sponsring : Sponsrar företagen idrottsföreningarna för relationernas skull?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Jalal Nishada; Hoshiyar Solaimani; [2014]
    Nyckelord :Sponsring; Konjunktur; Relationsmarknadsföring; Borås AIK; Arbetssätt; Syfte; Sponsorship; Cyclical; Relationship marketing; Borås AIK; Approaches; Purpose; IF Elfsborg; IF Elfsborg;

    Sammanfattning : Ämnet sponsring är ett stort och brett område som vuxit under senaste åren och som många företag tillämpar. Just sponsringen har i synnerhet blivit stor i och med sportevenemang och olika idrottsföreningar som bildar samarbete med företag och arbetar tillsammans. LÄS MER