Sökning: "new literacy studies"
Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade orden new literacy studies.
1. Undervisning med digitala redskap för samhällskunskapslärare : Digitala tekniker och verktyg för lärare i ämnet samhällskunskap på gymnasienivå
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : This study aimed to visualize how and when teachers in civics can use digital techniques and tools. A discussion concerning digital literacy took place to clarify the concept. LÄS MER
2. Surfplattor i förskolan : Förskollärares upplevelser kring surfplattan och hur blir digital litteracitet synlig i undervisningen?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Digitaliseringen sker i snabb takt i samhället vilket gör att frågan om förskolans verksamhet och förskollärare följer med i utvecklingen. 2018 var året då digitaliseringen trädde in i förskolans läroplan och numera är surfplattan ett verktyg som används både i det egna arbetet och i undervisningen. LÄS MER
3. Conducting Digital Humanities Education in the Academic Libraries’ Information Literacy Class : What are the advantages and barriers if Uppsala University Library does it?
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : The emergence of digital humanities has provided humanities scholars with digital methods and tools to deal with digital materials and new possibilities for humanities research. What is more, digital humanities skills and experience help humanities students with their research and strengthen their employment prospects. LÄS MER
4. The Threat of Digital Disinformation : A European Approach
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för globala politiska studier (GPS)Sammanfattning : The spread of disinformation on social media platforms has in the last few years gained much scholarly attention, in particular its ability to alter democratic processes. The focus of this thesis has however been on the discourse surrounding disinformation rather than disinformation itself, more precisely, the construction and perception of disinformation as a security threat. LÄS MER
5. The effectiveness of interacting with picture books on vocabulary acquisition in an EFL classroom
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : This research paper investigates the effectiveness of interacting with picture books on vocabulary acquisition in the young learner English as a foreign language (EFL) classroom. Recent reports show that more than half of the pupils in Swedish secondary schools do not read outside of the school environment (Skolverket, 2019). LÄS MER