Sökning: "new media"
Visar resultat 21 - 25 av 3736 uppsatser innehållade orden new media.
21. “Som vilken annan dag som helst” : En kvalitativ intervjustudie om hur unga vuxna uppfattar och hanterar ökningen av detdödliga gängkriminella skjutvapenvåldet
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : In recent years, lethal gang-related gun violence has increased in Sweden. The aim of this study is to investigate how young adults perceive and manage risks in society. Additionally, the study aims to investigate the media's influence on young adults' awareness of risks, with focus on the increased deadly gang-related gun violence. LÄS MER
22. Att håna de globalt superrika : En multimodal kritisk diskursanalys av filmen Triangle of Sadness
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Research suggests that society is facing continued increasing economic inequalities where structural forces such as neoliberalism and globalisation are behind the emergence of a new group of globally super-rich. Since media is a place where social class is expressed, depicted and represented, it can have a particularly important role regarding what discourses about the global upper class are generated. LÄS MER
23. Makt, Media och Mosaik: En feministisk poststrukturalistisk granskning av medias porträttering av Israel-Hamas-konflikten.
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : I krig och konflikt har kvinnor länge använts som ett verktyg för att uppmuntra män att kriga. Genom att framställas som försvarslösa och sårbara har de förstärkt den manliga rollen som försvarare vilket har motiverat män till att bli deras och nationens beskyddare. LÄS MER
24. Viral Attraction: Incongruency in Job Adverts on Social Media
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Organizations are facing increasing challenges when it comes to securing talent. Harsh competition and a young generation more inclined to bargain means more activities to stand out and become an attractive employer. LÄS MER
25. Att vara äkta eller sälja sig för pengar : Föreställningar om artisters autenticitet i samband med reklamsamarbeten med externa varumärken
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : For decades authenticity has been of great interest in media and communication research. With this study, we aim to contribute to the research with a new perspective where authenticity is examined in artists who use influencer marketing on social media. LÄS MER