Sökning: "newly arrived students in Sweden"

Visar resultat 6 - 10 av 83 uppsatser innehållade orden newly arrived students in Sweden.

  1. 6. Rektors roll i skolframgång vid låga kunskapsresultat : En kritisk diskursanalys av rektorers relation till skolframgång i socioekonomiskt svaga miljöer

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Marcus Simonsson; [2022]
    Nyckelord :the role of principals; school improvement; school effectiveness; the Swedish Schools Inspec-torate; school segregation; rektors roll; skolframgång; skolförbättring; Skolinspektionen; skolsegregation;

    Sammanfattning : 2021 utkom Skolinspektionen med rapporten Långvarigt låga kunskapsresultat – Grundskolor som under 10 år haft en hög andel elever utan godkända betyg i alla ämnen. Svensk skola har sedan 1990-talet genomgått en decentralisering och marknadsanpassning. LÄS MER

  2. 7. Nyanlända och andra generationens invandrare möter textrika matematikuppgifter på svenska : svårigheter, möjligheter och resursanvändning ur åtta flerspråkiga elevers perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Imanh Nikontovic; Mohammad Alhasani; [2022]
    Nyckelord :newly arrived pupils; second language learners; text-rich mathematical tasks; word problems; resources; Nyanlända elever; andraspråkselever; textrika matematikuppgifter; resurser;

    Sammanfattning : A number of studies have found that pupils, both newly arrived and other pupils who speak Swedish as a second language, have difficulties with mathematical tasks that consist of a few or more lines of text. It often seems to be a matter of mainly linguistic problems that are related to word and reading comprehension, that is, understanding and interpretation of formal concepts and words in the second language. LÄS MER

  3. 8. ”De skulle ju behöva börja på noll...” : En kvalitativ studie om hur lärare beskriver att de undervisar nyanlända högstadieelever i engelska

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Malin Arvedson; [2022]
    Nyckelord :Nyanlända elever; kartläggning; direktplacering; tredjespråksinlärning; flerspråkighet; engelskundervisning; anpassningar; transspråkande;

    Sammanfattning : The purpose of this qualitative study is to shed light on how secondary school teachers view the situation of newly arrived students in English teaching, and how they describe the way they teach newly arrived students in English in order to strengthen their knowledge development. Through semi-structured interviews with secondary school teachers, different teaching methods, adaptations and challenges in teaching newly arrived students were uncovered. LÄS MER

  4. 9. Lärares upplevelser av att använda nyanlända elevers flerspråkighet i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Malin Duveblad; [2022]
    Nyckelord :språkintroduktion; translanguaging; transspråkande; modersmål; svenska som andraspråk; tvåspråkig;

    Sammanfattning : This study explores how teachers view the role of students’ multilingualism at a Language Introduction Program (Språkintroduktion) for newly arrived students aged 16–20 in Sweden. Through qualitative interviews with teachers, analyzed through phenomenography theory, the study explores when teachers make use of their students’ multilingualism and what potential risks they view with a multilingual pedagogy. LÄS MER

  5. 10. Motivation to study English as a foreign language : A comparative study of the motivation to study EFL in newly arrived immigrant students and their Swedish-born peers

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :My Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Motivation; EFL; newly arrived students; integrative; instrumental; L2 Motivational Self System;

    Sammanfattning : English as a foreign language (EFL) is considered one of the most important subjects within the Swedish school system, and a passing grade is crucial for students’ graduation from secondary school. However, many schools have found that this English requirement proves a challenge for some newly arrived teenagers. LÄS MER