Sökning: "nextopia"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet nextopia.

  1. 1. The Startup Hype - Just a bluff?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Krista Glödstaf; Anna Groth; [2019]
    Nyckelord :Startup; Innovation; Nextopia; Techtopia; Consumer Behaviour; Positivity Bias; Brand Equity; Signalling Theory;

    Sammanfattning : In the last few years increased media coverage on the successes of Swedish startups has lead to a considerable hype and aura around new and innovative companies that aim to disrupt their respective markets. But is this hype also represented and justified by consumer behavior? We aim to examine this phenomenon by comparing consumer choices in two types of products to determine the scope in which a product developed by a startup will be preferred to the same product produced by a traditional company. LÄS MER

  2. 2. En brännhet nyhet : En kvalitativ studie om uppkomsten av krisen i och med H&M:s textilbränning 2017

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Agnes Norberg; [2018]
    Nyckelord :H M; Uppdrag granskning; kris; issues; CSR; Issues management; Nextopia; förväntningssamhället; hållbar kommunikation; agenda setting; hållbara företag;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att undersöka den kris som uppstod kring H&M:s textilförbränning 2017 genom att analysera medierapporteringen samt en intervju ur Uppdrag granskning. Uppsatsens problemställningar har undersökt hur denna kris uppkom samt vilka faktorer som låg till grund för denna. LÄS MER

  3. 3. Spelindustrins Paradox : En eventstudie om lansering av tv-spels påverkan på aktiekursen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Anton Degardh; Poian Shafiee; [2014]
    Nyckelord :Event study; Market model; abnormal return; CAAR; CAR; efficient market hypothesis; public relations; agent theory; Nextopia; NASDAQ; video-game industry; video-game reviews; video-game releases.; Eventstudie; Marknadsmodellen; abnormal avkastning; CAAR; CAR; Effektiva marknadshypotesen; public relations; agentteorin; Nextopia; NASDAQ; spelbranschen; spelrecensioner; spellansering.;

    Sammanfattning : Purpose: To examine how video-game releases affect the share price, and if video-game reviews have any impact on the share price of gaming corporations.  Method: A quantitative deductive research approach is applied with event study methodology used as basis. The investigated companies were the five largest gaming companies listed on the U.S. LÄS MER

  4. 4. How Nextopia Impacts Satisfaction & WOM Post-Purchase

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Staffan Steneryd; Andrea Goeres; [2013]
    Nyckelord :Product preannouncements PPAs ; Nextopia; Post-purchase behavior; Satisfaction; Word of mouth WOM ;

    Sammanfattning : A growing number of products are being released in succession, making future related marketing concepts more relevant than ever before. Theory on the topic shows that consumers are positively biased towards the future and evaluate "to-be-released" products in a more favorable light than currently (identical) products on the market. LÄS MER

  5. 5. Förannonsering och medieval och dess påverkan på attityder, third person effect och investeringsattityden

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Konrad Szczesny; [2013]
    Nyckelord :Nextopia; Media Choice; Third Person Effect; Investment; Consumer attitudes;

    Sammanfattning : This bachelor thesis explores earlier findings regarding the Nextopia effect and the choice of media for advertising, and how these phenomena influence consumer attitudes toward the ad itself as well as the brand. It also explores the effect of advertising future products and advertising in two different media on the third person effect. LÄS MER