Sökning: "niche"
Visar resultat 1 - 5 av 575 uppsatser innehållade ordet niche.
1. Accommodation och affektiv polarisering på elitnivå - En teoriprövande och teoriutvecklande studie av vänsterorienterade mainstreampartiers relation till invandringskritiska nischpartier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Is it possible for a left-wing mainstream party to use the strategy Accommodation against an anti immigrant niche party, at the same time as its leaders experiences Affective Polarizing against the same party? A coexistence might seem incompatible, since Accommodation describes how a party decreases the policy differences to another party, while Affective Polarization on elite level captures the negative emotional attitude and distance to another party. Drawing on Meguids theory of Accommodation, and previous research on Affective Polarization on elite level, I examine the possibility of coexistence of the two phenomena in a qualitative and theory-developing case study of the Swedish Social Democratic party’s (Socialdemokraterna) relation to the Sweden Democrats (Sverigedemokraterna) 2010-2022. LÄS MER
2. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER
3. CO-OPS and UNIONS: allies or rivals? A comparative analysis of union density and co-op employment density.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : While cooperatives and unions are two different approaches to the same problems, and while they are ideological siblings, the relationship between the two organisations is complicated. The benefit of each organisation is well established in the literature and much of the contemporary literature on co-ops is based in advocacy work either by co-op federations or a handful of niche scholars. LÄS MER
4. Understanding The Motives Of Scandinavian Retail Companies CSR-efforts At Their Offshore Suppliers
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) has gained substantial significance in recent years, driven by the growing societal emphasis on sustainability. Businesses are now expected to contribute to social and environmental goals alongside economic performance. LÄS MER
5. THE SWEDISH MODERATE PARTY – NOT SO OPENLY HEARTED ANYMORE?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Existing literature argues that mainstream parties strategise when other niche parties threaten their position. I argue that we can observe this unfold on a practical level through how the mainstream parties use language. LÄS MER