Sökning: "niklas rosen"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden niklas rosen.
1. Acceptans av text-till-bild genererat material i ett kommersiellt sammanhang : En studie om perspektiv på användande och bilder genererade med DALL·E 2
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/InformationssystemSammanfattning : Tools using artificial intelligence are being developed at a rapid pace. One of these tools is the text-to-image generator DALL·E 2 which has been developed by OPEN-AI and is meant to generate images solely through text input. LÄS MER
2. Less is More - en studie om utformningen av inlägg på sociala medier
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Theory has concluded that consumers evaluate advertising not only based on what the advertiser's message aims to communicate, but also how the message is communicated. As the most popular activity on the world's largest social media channels is to upload and share photos, it has become crucial for advertisers to define strategies that maximize the reach of photo posts. LÄS MER
3. Efficient K-means clustering and the importanceof seeding
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Data clustering is the process of grouping data elements based on some aspect of similarity between the elements in the group. Clustering has many applications such as data compression, data mining, pattern recognition and machine learning and there are many different clustering methods. LÄS MER
4. Lönsamhet i ett framtida samarbete : en fallstudie på två växtodlingsgårdar
M1-uppsats, SLU/Rural Buildings and Animal Husbandry (until 121231)Sammanfattning : I dagens läge arbetar många lantbruksföretag med en ansträngd ekonomi där det gäller att sänka sina kostnader för att öka sin vinst. Då många inkomster och utgifter är rörliga och ändras varje år så som priset på insatsvaror och priset på den sålda varan, gäller det att sänka de kostnader man kan styra över själv. LÄS MER
5. Strategins inverkan på chefers upplevda informationsbehov
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vi vill undersöka kopplingen mellan företagens strategi och chefernas informationsbehov. Vi gör detta för att se hur chefernas informationsbehov ter sig utifrån vår tolkning av Porters teorier. LÄS MER