Sökning: "nils eriksson"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden nils eriksson.

  1. 1. If a Tree Falls in the Forest - Three Interventions in the Swedish Forest to Come

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Arkitektur

    Författare :Nils Chigot Eriksson; Hampus Thysell; [2023]
    Nyckelord :Forest; timber industry; foraging; hunting; industry; industrial buildings; infrastructure; CCF; clear-felling; Norrland; Ångermanland;

    Sammanfattning : Our thesis project consists of three architectural interventions: The Mushroom, The Gnat and The Snake, fitting into a vision of a Swedish forest managed in a more sustainable way. A future in which the practice of clear-felling has been abandoned in favor of alternative methods falling under the umbrella term Continuous Cover Forestry (CCF). LÄS MER

  2. 2. Bra chefer = Motiverade medarbetare : En kvalitativ studie om ledarskapets roll för motivation inom tjänstesektorn

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nils Eriksson; Henrik Howard; [2023]
    Nyckelord :Bank; leadership; motivation; service sector; Bank; ledarskap; motivation; tjänstesektor;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka hur chefer inom tjänsteföretag kan anpassa sitt ledarskap utifrån både medarbetare och chefers uppfattningar om motivation och ledarskap, för att i sin tur öka motivationen hos medarbetarna. Undersökningen utgår från ett flertal teorier inom ledarskap och motivation för inhämtandet av det empiriska materialet. LÄS MER

  3. 3. Tunga transporter på broar i Stockholms stad : Sannolikhetsbaserad metodik för dispensansökningar

    Master-uppsats, KTH/Bro- och stålbyggnad

    Författare :Nils Eriksson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta arbetet undersöker en dispensansökan från företaget Kraftdragarna till Trafikkontoret, Stockholm Stad. Ansökningen var för en tung transport i form av en transformator fraktad av en trailer med 24 axlar tillsammans med två dragbilar över bro Nynäsvägen-Arenavägen sommaren 2023. LÄS MER

  4. 4. Från Spotify till Lapp-Nils : En studie om att tekniskt lära sig spela Offerdalslåtar på fiol med inspiration från ett musiketnologiskt synsätt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Brink Madeleine; [2022]
    Nyckelord :traditionsbärare; Lapp-Nils; Offerdal; folkmusik; musiketnologi; musikpedagogik;

    Sammanfattning : Lapp-Nils, född 1804, var en samisk storspelman i Offerdal i Jämtland, vars låtar har levt vidare till idag, och utgör grunden för Lapp-Nilstraditionen. Syftet med denna studie är att tekniskt kunna spela fem låtar i Lapp-Nilstradition, samt att även få en ökad förståelse för kontexten kring Lapp-Nils. LÄS MER

  5. 5. INDIVIDANPASSAD ELLER ÖVERVAKAD? : En kvantitativ studie om olika generationers attityder gentemot individanpassad marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Nils Eriksson; Robin Gissler; [2022]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; personlig integritet; Attityd; Generation X; Generation Z.;

    Sammanfattning : Date:                       2022-01-12   Level:                      Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr    Institution:           School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University    Authors:                Eriksson Nils, 95/11/20               Gissler Robin, 93/09/27                           Title:                       Personalized or monitored?                                  A quantitative study regarding different generations’ attitudes towards  personalized marketing.   Tutor:                     Ulf Andersson    Keywords:             Personalized Marketing, Personal integrity, Attitude, Generation X & Z   Research questions:              RQ1:   In which aspects does the attitude towards personalized marketing                                           differ between consumers in Generation X and Generation Z?                                     RQ2:  How does the attitudes of consumers within Generation X and Generation Z affect their consumption of products from companies using personalized marketing?     Purpose:                The purpose of this paper is to explore whether the attitude towards personalized marketing differs between Generation X and Generation Z. LÄS MER