Sökning: "nils fredrik"
Visar resultat 21 - 25 av 25 uppsatser innehållade orden nils fredrik.
21. Balans i belöningssystem - En fallstudie på ett företag inom försäkringsbranschen
C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Belöningssystem har kommit att införas i allt fler organisationer och syftar till att styra medarbetarna att arbeta i linje med företagets övergripande mål. För många anställda utgör belöningar en viktig motivationsfaktor, men för att ett belöningssystem ska vara motiverande och hjälpa till att styra verksamheten mot sina mål, krävs ett väl utformat sådant. LÄS MER
22. Allokering av kapitalinkomst - en effekt av århundradets skattereform
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : The aim of this paper is to study intra household allocation of capital income by using data on Swedish observations. The 1991 tax reform was to change the taxation on capital income from a progressive to a flat tax system. LÄS MER
23. Hur väl uppfyller företagen redovisningskraven i IFRS 3, IAS 36 och IAS 38?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet är att kartlägga huruvida företag på Large Cap- och Mid Cap-listorna uppfyller redovisningskraven i IFRS 3, IAS 36 och IAS 38. Vidare skall vi analysera skillnader mellan olika branscher. Vi har genomfört två undersökningar med utgångspunkt från den kvantitativa metoden. LÄS MER
24. Öl- & alkoläsksmarknadsföring ur genusperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Alkoholkonsumtionen i Sverige är högre än på mycket länge. Med nya överenskommelser, som öppnade möjligheter för alkoholbranschen att marknadsföra sina produkter, utsätts konsumenter för ökad påtryckning av önskad kommunikation från företagen. LÄS MER
25. ” Butiksmärken känns lite mera ’B’ ”- En studie om konsumenters attityder till och medvetande om egna varumärken
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur de svenska konsumenternas attityder och medvetande skiljer sig åt när det gäller egna varumärken i jeans, TV-apparater och deodoranter. För att uppnå uppsatsens syfte har vi har använt oss av en kvantitativ studie, vilken baseras på en enkätundersökning som respondenter runt om i Skåne besvarat. LÄS MER