Sökning: "nils fredrik"

Visar resultat 21 - 25 av 25 uppsatser innehållade orden nils fredrik.

  1. 21. Balans i belöningssystem - En fallstudie på ett företag inom försäkringsbranschen

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nils Alströmer; Henrik Aspevall; Fredrik Bergström; [2008-06-23]
    Nyckelord :Belöningssystem; Försäljning; Kundtjänst; Belöning; Motivation; Prestationslön; ;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Belöningssystem har kommit att införas i allt fler organisationer och syftar till att styra medarbetarna att arbeta i linje med företagets övergripande mål. För många anställda utgör belöningar en viktig motivationsfaktor, men för att ett belöningssystem ska vara motiverande och hjälpa till att styra verksamheten mot sina mål, krävs ett väl utformat sådant. LÄS MER

  2. 22. Allokering av kapitalinkomst - en effekt av århundradets skattereform

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Nils Harrysson; Fredrik Myrberg; [2008]
    Nyckelord :allocation; capital income; tax reform; intra household; kapitalinkomstfördelning; kapitalinkomst; skattereform; omfördelning;

    Sammanfattning : The aim of this paper is to study intra household allocation of capital income by using data on Swedish observations. The 1991 tax reform was to change the taxation on capital income from a progressive to a flat tax system. LÄS MER

  3. 23. Hur väl uppfyller företagen redovisningskraven i IFRS 3, IAS 36 och IAS 38?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nils Wramell; Niklas Svensson; Fredrik Rubin; [2007]
    Nyckelord :Goodwill; Nedskrivningar; Immateriella tillgångar; Värdenedgångsprövning; IFRS 3; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet är att kartlägga huruvida företag på Large Cap- och Mid Cap-listorna uppfyller redovisningskraven i IFRS 3, IAS 36 och IAS 38. Vidare skall vi analysera skillnader mellan olika branscher. Vi har genomfört två undersökningar med utgångspunkt från den kvantitativa metoden. LÄS MER

  4. 24. Öl- & alkoläsksmarknadsföring ur genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nils Fredrik Emil Bacos; Jonas Eriksson; Karin Svensson; [2004]
    Nyckelord :genus; reklam; alkohol; media; förpackning; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Alkoholkonsumtionen i Sverige är högre än på mycket länge. Med nya överenskommelser, som öppnade möjligheter för alkoholbranschen att marknadsföra sina produkter, utsätts konsumenter för ökad påtryckning av önskad kommunikation från företagen. LÄS MER

  5. 25. ” Butiksmärken känns lite mera ’B’ ”- En studie om konsumenters attityder till och medvetande om egna varumärken

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nils Fredrik Emil Bacos; Lars Carlqvist; Yasmine Foit; [2004]
    Nyckelord :Egna varumärken; involvement; attityder; medvetande; kvantitativ undersökning; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur de svenska konsumenternas attityder och medvetande skiljer sig åt när det gäller egna varumärken i jeans, TV-apparater och deodoranter. För att uppnå uppsatsens syfte har vi har använt oss av en kvantitativ studie, vilken baseras på en enkätundersökning som respondenter runt om i Skåne besvarat. LÄS MER