Sökning: "nisch marknadsföring"

Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden nisch marknadsföring.

  1. 11. Hållbara konkurrensfördelar för fristående mäklarbyråer

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Kristin Bryntesson; Mirja Olsson; [2011]
    Nyckelord :Sustainable; competitive; advantages; independent; real estate agencies; hållbara; konkurrensfördelar; fristående; mäklarbyråer;

    Sammanfattning : Dagens marknad för mäklarbyråer är hårt konkurrensutsatt och domineras av stora nationella mäklarkedjor. Mindre, fristående mäklarbyråer har svårt att etablera sig och enligt Timmons mfl. överlever bara 30 procent av alla företag de fem första aktiva åren (refererad i Brundin & Johansson 2006). LÄS MER

  2. 12. Ekologisk aspekt som mervärde : En studie om långsiktig överlevnad för ekologiskt nischade livsmedelsföretag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Mikaela Nilsson; Carolin Herrala; [2009]
    Nyckelord :Niche; long term survival; organic food; surplus value; environment; marketing strategies; service management; relationship marketing; Nisch; långsiktig överlevnad; ekologiska livsmedel; mervärde; miljö; marknadsföringsstrategier; service management; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Background: With the increased globalization food prices went down for a while, only to skyrocket to new levels. Prices of organic food, which already were more expensive than conventional, are now even more expensive. The current financial crisis results in reduced consumption which creates a threat to the smaller grocery stores. LÄS MER

  3. 13. Marknadsföring av en nischad produkt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Salzmann; [2008]
    Nyckelord :Reklam; nisch; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Teoretiska perspektiv: Jag har valt att använda mig av The Self, Opinionsledare, POP och Överkonsumtion för att förstå köparna av nischade produkter Empiri: En semistrukturerad intervjuguide utarbetades för att göra djupgående intervjer med sex stycken köpare av Sonim XP1. För att hitta respondenter fick jag ta del av e-mailadresser till Sonim Technologies kunder, utifrån dessa e-mailade jag förfrågningar om att få intervjua dem. LÄS MER

  4. 14. Så kan David besegra Goliat – En studie av fyra små detaljhandlares marknadsföring

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Miao Yan; Peter Burlin; [2008]
    Nyckelord :Marknadsföring; relationsmarknadsföring; strategi; detaljhandeln; små företag; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka vad framgångsrika mikroföretag inom detaljhandeln faktiskt gör inom området marknadsföring för att hålla sig vitala och konkurrenskraftiga på marknaden. Om möjligt även ge vissa generella rekommendationer till små fristående detaljhandlare baserat på vad vi hittar. Metod: Induktiv metod. LÄS MER

  5. 15. Fastighetsmäklarföretag med olika förutsättningar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Niklas Weberg; Andreas Ångström; [2007]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; HemOnline; Plats; Physical evidence; Process; People.; Erik Olsson E O ; Svensk Fastighetsförmedling; Hemnet; SWOT; Produkt; Pris; Påverkan;

    Sammanfattning : Fastighetsmäklarbranschen har haft en kraftig utveckling de senaste åren och det har medfört att allt fler väljer att utbilda sig till fastighetsmäklare. Idag finns det hela 5908st registrerade fastighetsmäklare och branschens omsättning var under år 2005 hela 6.1 miljarder. LÄS MER