Sökning: "nischade varumärken"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden nischade varumärken.
1. Fastighetsmäklarbyråer på sociala medier : Varumärkeskommunikation och digitala strategier för mäklarbranschens nischade aktörer
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Stockholms mäklarvärld präglas av hård konkurrens, vilket har tvingat mäklarbyråer att fokusera på skapandet av ett starkt och unikt varumärke. Samtidigt diversifieras branschen genom att många mindre, nischade byråer tar sig plats på marknaden. LÄS MER
2. Att sälja sitt jag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : In 1997, the concept of personal branding was popularized. Since then our world has changed, and is still changing, with the use of technology, digitization and so-cial media. Constructing and managing one's personal brand is something that to-day largely occurs in the online environment. LÄS MER
3. Varumärken och dess relation till snowboardkulturen
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : The purpose of this study has been to analyze the relationship between commercial brands and a subculture, with a focus on a number of elements of success. These elements could be in the nature of sale stats as well as that of influence within the subculture. All of this within the context of the snowboard culture. LÄS MER
4. Företagsförvärv : Hur Ben & Jerry’s blir en del av Unilever
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Denna uppsats har berört hur ett företagsförvärv kan gå till men även hur ett företag med många underliggande varumärken hanterar sin varumärkesportfölj. Som företag kan man öka sin tillväxt och lönsamhet på lite olika sätt, bland annat genom att expandera sin verksamhet. LÄS MER
5. Den svenska mejeribranschen år 2010 : en delfistudie
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : De senaste åren har varit en turbulent tid inom mejeribranschen. På kort tid har många förändringar skett, både internt inom mejeriföretagen och i deras omgivning. Flera fusioner har skett, nya samarbeten har ingåtts, nya aktörer har etablerat sig på den svenska marknaden. LÄS MER