Sökning: "nivågruppering gymnasiet"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden nivågruppering gymnasiet.
1. Planering och individanpassning i musikteoriundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att bidra med kunskap om hur musikteorilärare på gymnasiet planerar samt individanpassar sin undervisning för förstaårselever på estetiska programmet. Tidigare forskning om planering och bedömning visar att lärare generellt sätt gör en gemensam terminsplanering för elever men justerar den efter behov. LÄS MER
2. Organisation av matematikundervisning : speciallärarens roll
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Studiens syfte var att få en inblick i bakomliggande faktorer till hur skolor i Sverige organiserar sin matematikundervisning. Vad och vem som påverkar vilken organisationsform som väljs, vilka föroch nackdelar rektor och speciallärare med specialisering mot matematikutveckling ser med den valda organisationen samt vilken roll speciallärare med specialisering mot matematikutveckling har i vald organisationsform. LÄS MER
3. Individualisering i moderna språk : En kvalitativ studie om hur sex lärare i moderna språk förhåller sig till individualisering i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur sex lärare i moderna språk förhåller sig till individualisering i undervisningen. Metoden som använts är kvalitativa forskningsintervjuer med språklärare verksamma inom såväl grundskolan som gymnasiet. LÄS MER
4. Matematikvägen : Ett grepp att möta matematikintresserade elever inför och på gymnasiet?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Undersökningens syfte har varit att ta del av likheter och skillnader i gymnasieelevers uppfattningar om Matematikvägen, utifrån frågeställningen ”Vilka upplevelser har eleverna av Matematikvägen?”. Metoden för undersökningen har varit intervju. LÄS MER
5. Nivågruppering - Hur och Varför? : En kvalitativ studie med fokus på den organisatoriska nivågrupperingen inom matematiken på gymnasiet
Magister-uppsats, Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Det övergripande syftet för denna uppsats är att beskriva en kategori av differentiering som används på gymnasieskolor för att individualisera det pedagogiska upplägget samt det matematiska stoffet. Differentieringen som undersöks är organisatorisk nivågruppering. LÄS MER