Sökning: "nivågruppering idrott och hälsa"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden nivågruppering idrott och hälsa.
1. Nivågrupperad idrottsundervisning : idrottslärares syn på nivågruppering
M1-uppsats, Akademin för teknik och miljöSammanfattning : Syftet med denna studie var att avgöra vilka attityder idrottslärare har till nivågruppering inom ämnet Idrott och Hälsa samt vilka argument de har för att använda eller inte använda sig av arbetssättet. Studien undersöker även vilka för- och nackdelar idrottslärarna ser med nivågruppering samt hur de löser det rent praktiskt. LÄS MER
2. Sam- och särundervisning i ämnet idrott och hälsa : Vad tycker idrottslärarna?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle; Institutionen för matematik, natur- och datavetenskapSammanfattning : Syftet med arbetet är att undersöka idrottslärares tankar kring sam- och särundervisning samt att undersöka vilken undervisningsmetod som idrottslärarna föredrar att arbeta med. Min frågeställning är: Vilken undervisningsmetod är att föredra i ämnet idrott och hälsa anser lärarna? Vilka fördelar och nackdelar finns det med sam- respektive särundervisning? Gynnas flickor eller pojkar beroende på undervisningsmetoden? För att besvara min frågeställning och få fram idrottslärares åsikter i frågan gjorde jag kvalitativa intervjuer med fem idrottslärare i olika kön och ålder. LÄS MER
3. För alla elevers bästa! : Pedagogers förhållningssätt till gruppindelningar och stödundervisning inom ämnet idrott och hälsa
M1-uppsats, Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Idrott och hälsa tillhör de största ämnena i skolan. Rörelse är viktigt för hälsan och människans välbefinnande. För att alla elever ska få möjlighet till detta är det viktigt att skolan och ansvarig pedagog utformar undervisningen så att alla elever ges möjlighet till utveckling inom ämnet. LÄS MER
4. Nivågruppering inom Idrott och hälsa : en intervjustudie med elever
L2-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologiSammanfattning : Sammanfattning All undervisning skall sträva efter att vara individanpassad. Nivågruppering kan vara ett sätt att nå de mål som finns uppsatta av Skolverket. Det är viktigt att forska kring hur eleverna upplever denna nivågruppering. LÄS MER