Sökning: "non profit communication"

Visar resultat 1 - 5 av 157 uppsatser innehållade orden non profit communication.

  1. 1. Kunskapsdelning mellan virtuella volontärer i en ideell organisation

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Nilla Axelsson; Ylva Haasum; Karin Nejderås; [2024]
    Nyckelord :ideella organisationer; virtuella volontärer; kunskapsdelning; distansarbete; Knowledge Management; SECI-modellen; konceptet Ba;

    Sammanfattning : In this case study, we investigate knowledge sharing between virtual volunteers, i.e. volunteers who work remotely by telephone or chat, in a specific non-profit organisation running a helpline. Previous research suggests that knowledge sharing may increase efficiency and continuity in organisations. LÄS MER

  2. 2. Beyond the Target Market : Investigating the Impact of Brand Activism on Brand Authenticity and Attitude in Non-Targeted Markets

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Tomke D'Souza; [2023]
    Nyckelord :Brand Activism; Brand Authenticity; Brand Attitude; Hyperconnectivity; Non-Target Markets;

    Sammanfattning : Nowadays, people around the world are connected through social networks. This hyperconnectivity implies that companies need to think about the perceptions and opinions of consumers who were not directly targeted by a campaign. LÄS MER

  3. 3. Broar och sociala band : En intervjustudie om språkcaféers roll i invandrares sociala integration  

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Jasmin Henschel; [2023]
    Nyckelord :Social integration; language café; immigrants; intercultural meetings; intercultural communication; core-domains of integration; social connections;

    Sammanfattning : This text sets out to shed light on certain aspects of immigrant integration in Sweden. Focus for this study was immigrants’ social integration, i.e., creating personal long-term connections with members of the host society. LÄS MER

  4. 4. Resan kontra kampen : Kontrasterande diskurser i Greenpeace och Preems hållbarhetskommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Eerika Niskala; Emma Julin; [2023]
    Nyckelord :Preem; Greenpeace; Strategic communication; Foucauldian discourse analysis; Sustainability discourses; Sustainability;

    Sammanfattning : This study investigates how Greenpeace, a non-profit environmental organization, and Preem, a for-profit fuel company, construct sustainability in their external communication. Through Foucauldian discourse analysis, we explore the interests, values, and discursive strategies employed by Greenpeace and Preem and how they shape sustainability discourses. LÄS MER

  5. 5. Certifierat fiske som lösning på komplexa problem : En kvalitativ studie om hur MSC konstruerar sin hållbarhetskommunikation.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Fanny Petersson; Lina Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Sustainability communication; dimensions of sustainability; non-profit organization; Marine Stewardship Council; Hållbarhetskommunikation; hållbarhetsdimensioner; icke-vinstdrivande organisation; Marine Stewardship Council;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ studie där syftet var att bidra med kunskap kring hur icke-vinstdrivande organisationer konstruerar hållbarhetskommunikation, detta genom att undersöka hur Marine Stewardship Council [MSC] konstruerar sin hållbarhetskommunikation utifrån hållbarhetsdimensionerna: ekonomisk-, social- och ekologisk hållbarhet. Detta genom en riktad kvalitativ innehållsanalys av MSC:s externa kommunikation från deras hemsida och instagramkonto. LÄS MER