Sökning: "non-audit services"
Visar resultat 16 - 20 av 43 uppsatser innehållade orden non-audit services.
16. The Effect of Non-Audit Services on Auditor Independence : A study on 11 food retail- and wholesale companies in the United Kingdom
Master-uppsats, Högskolan i JönköpingSammanfattning : Purpose – The purpose of this study is to investigate the effect of non-audit services on auditor independence, and the importance of non-audit services as a source of income for audit firms in the United Kingdom. Design/method/approach – This study will examine 11 companies in the food retail- and wholesale industry during 2007 - 2014. LÄS MER
17. Informerande rådgivare eller beräknande säljare? : En explorativ studie om klienters uppfattningar avseende revisorers korsförsäljning
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Inledning: Mer än hälften av revisionsbyråernas intäkter härrör från icke revisionsnära tjänster och det är de befintliga klienterna som köper flest tjänster. Det finns anledning att tro att klienter inte alltid uppfattar revisorers försök till korsförsäljning som just korsförsäljning utan att de istället uppfattar det som information. LÄS MER
18. Konsultation vs. Oberoendet : En studie om revisionsbyråers tjänster ur intressenternas perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : Sammanfattning Revisorsyrket utvecklas ständigt. Från att tidigare ha ansetts vara en räknande ensamvarg sittandes på sitt kontor är nu revisorn en fullfjädrad konsult med kommunikation som sin vardagliga huvudsyssla. LÄS MER
19. The EU audit reform in Sweden - A study of the perceptions and reactions of the key Swedish stakeholders in relation to the measures of mandatory audit firm rotation and prohibition of NAS
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
20. Revisorns oberoende : Problematiken kring revisorns personliga engagemang
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Denna uppsats undersöker problematiken kring revisorernas personliga engagemang och mänskliga beteenden. Revisorer och klienter har båda incitament vilka används för att nå en viss önskad situation. Oavsett vad incitamenten används för är syftet att subjektivt tillfredsställa ett visst intresse. LÄS MER