Sökning: "non-compulsory curriculum"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden non-compulsory curriculum.

  1. 1. Att undervisa om religion och vetenskap : En inblick i lärares didaktiska val i den svenska gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Daniel Faxe; Nicolaj Josefsson; [2021]
    Nyckelord :Didactics; Religion; Science; Non-Confessional; Education; Upper Secondary; Teaching; Teachers; Pupils; Sweden; Social Constructionism; Intercultural;

    Sammanfattning : This study aims to examine how teachers in upper secondary non-compulsory schools in Sweden, didactically approaches and teach religion with a focus on religion and science as mentioned in the curriculum. Since the Swedish school education system is non-confessional, a further aim is to explore how this affects the teachers' teaching and didactic for the subject of religion. LÄS MER

  2. 2. Även skoltrötta elever vill något med sina liv : Hur gymnasieelevers motivation påverkas i mötet med läraren

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Johan Karlström; [2012]
    Nyckelord :Motivation; Swedish high school; school tired students; teacher’s interaction; teacher’s expectations; teacher’s education; Motivation; Gymnaiseskolan; skoltrötthet; mötet med läraren; lärarens förväntningar; lärarens undervisning;

    Sammanfattning : The starting point of this study is national as well as international surveys which show that the study motivation and general level of knowledge among Swedish students have decreased. The Swedish Curriculum for the Non-Compulsory School System (Lpf94) states that each student shall be given the possibility to strengthen their will and ability to learn. LÄS MER

  3. 3. Genus och förskola i bilderboken : En analys av hur förskola eller förskoleklass och pedagoger framställs i sex bilderböcker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lärarutbildningen

    Författare :Emma Teeling; [2011]
    Nyckelord :gender; picture books; pre-school; genus; bilderböcker; förskola;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to analyze six picture books from a gender perspective. Research and investigations shows that children's literature has a big influence on how young children understand norms and values related to gender identity. LÄS MER

  4. 4. Värdefull litteratur : Fyra gymnasielärare om samhällsuppdragets etik i förhållande till litteraturen i klassrummet

    Kandidat-uppsats, Pedagogiskt arbete

    Författare :Malin Ångman; [2011]
    Nyckelord :Etik; litteratur; samhällsuppdrag; värdegrund; undervisning; pedagogik; Lpf94; ethics; literature; teaching; pedagogics; fundamental values; Swedish Curriculum;

    Sammanfattning : The ethical aspects of the Swedish Curriculum for the non-compulsory school system, Lpf94, will form the basis of the research in this essay. The ethical aspects constitute fundamental values and goals as well as common tasks that must be carried out by every teacher. LÄS MER

  5. 5. ”skolan idag bara är till för att indoktrinera och passivisera”. En studie om elevinflytande i en av Malmös gymnasieskolor - [The school today is just to indoctrinate and passive: a study about student participation in an upper secondary school in Malmö]

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Naghem Toma; [2011]
    Nyckelord :skola; elevinflytande; skoldemokrati; gymnasiet; ramfaktorteorin; Lpf94;

    Sammanfattning : Democracy is now a legitimate claim not only in the society but even in the classrooms. According to the 1994 Curriculum for the Non-Compulsory School System, Lpf 94 in Sweden, are all pupils in all types of schools ought to have a high level of possibilities to be able to influence their education. LÄS MER