Sökning: "non-confessional religious education"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden non-confessional religious education.
1. Can secular practice and education revive interest in religion in secular Sweden? : A study on the impact of secularism on religious education in Sweden
Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Abstract: The thesis shows that there are no religious barriers in Sweden. It is entirely possible to teach religion in a secular way. LÄS MER
2. Den icke-konfessionella religionsundervisningen : En intervjustudie om gymnasielärares upplevelser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : This thesis examines non-confessional religious education and upper secondary school teachers' experiences in this context. The purpose of the study is to explore how five teachers in five different upper secondary schools in Sweden interpret and implement non-confessional principles in teaching religious studies in today's society. LÄS MER
3. De skilda upplevelserna av icke-konfessionalitet : Lärares perspektiv på icke-konfessionalitet i utbildningen i svenska kommunala grundskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur lärare ser på konfessionalitet i utbildningen i svensk kommunal grundskola samt hur de tolkar det som står i skollagen med en icke-konfessionell skola. Med utgångspunkt i skolans styrdokument och forskning om icke-konfessionalitet, har vi utformat frågeformulär som aktiva lärare på grundskolan svarat på för att få fram empirin. LÄS MER
4. Framställningen av islam och kristendom i svensk religionskunskapsundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : This research overview addresses how Christianity and Islam are represented in Swedish religion textbooks for lower- and upper-secondary schools. It also scrutinises how pupils positioned in either one of these religions perceives the representation during non-confessional religious education. LÄS MER
5. Religiösa gymnasieelevers syn på religionskunskapsämnet : En kvalitativ studie som lyfter gymnasieelevers perspektiv på innehållet i religionskunskapsundervisningen
Magister-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : This study focuses on upper secondary students' perspectives on religious education (RE) and what its shortcomings are. In the Swedish non-confessional school, students study the subject of RE where students must learn to gain "[... LÄS MER