Sökning: "non-confessional religious education"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden non-confessional religious education.

  1. 1. Can secular practice and education revive interest in religion in secular Sweden? : A study on the impact of secularism on religious education in Sweden

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :MOHD NURUL MOMEN; [2023]
    Nyckelord :Islam: A monotheistic religion characterized by the doctrine of absolute submission to God and reverence for Muhammad as God s chief and last prophet. Islamism: A movement advocating the social and political establishment of Islamic fundamentalism. Quran: The sacred text of Islam; divided into 114 chapters; or suras: revered as the word of God; dictated to Muhammad by the archangel Gabriel and accepted as the foundation of Islamic law; religion; culture; and politics. Secularism: Free from preconceived notions and critical influences and allows one to see oneself as equal to another. It is in this context as indifference to or rejection or exclusion of religion and religious considerations. Religion: A unified system of beliefs and practices relative to sacred things. Or a set of beliefs concerning the cause; nature; and purpose of the universe; especially when considered as the creation of a superhuman agency or agencies; usually involving devotional and ritual observances; and often containing a moral code governing the conduct of human affairs.;

    Sammanfattning : Abstract: The thesis shows that there are no religious barriers in Sweden. It is entirely possible to teach religion in a secular way. LÄS MER

  2. 2. Den icke-konfessionella religionsundervisningen : En intervjustudie om gymnasielärares upplevelser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Annie Fiallos; [2023]
    Nyckelord :Religious Education; Non-confessional; Upper Secondary School; Diversity;

    Sammanfattning : This thesis examines non-confessional religious education and upper secondary school teachers' experiences in this context. The purpose of the study is to explore how five teachers in five different upper secondary schools in Sweden interpret and implement non-confessional principles in teaching religious studies in today's society. LÄS MER

  3. 3. De skilda upplevelserna av icke-konfessionalitet : Lärares perspektiv på icke-konfessionalitet i utbildningen i svenska kommunala grundskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Malin Magnusson; Deseré Lindelöv; [2023]
    Nyckelord :Non-confessional; non-religious; confessional; freedom of religion; study of religions; multicultural; primary school; Icke-konfessionell; icke-religiös; konfessionell; religionsfrihet; religionskunskap; mångkulturell; grundskola;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur lärare ser på konfessionalitet i utbildningen i svensk kommunal grundskola samt hur de tolkar det som står i skollagen med en icke-konfessionell skola. Med utgångspunkt i skolans styrdokument och forskning om icke-konfessionalitet, har vi utformat frågeformulär som aktiva lärare på grundskolan svarat på för att få fram empirin. LÄS MER

  4. 4. Framställningen av islam och kristendom i svensk religionskunskapsundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Maya Baxter; Andjela Aleksic; [2023]
    Nyckelord :islam; kristendom; framställning; religionskunskapsundervisning; läroböcker; elever;

    Sammanfattning : This research overview addresses how Christianity and Islam are represented in Swedish religion textbooks for lower- and upper-secondary schools. It also scrutinises how pupils positioned in either one of these religions perceives the representation during non-confessional religious education. LÄS MER

  5. 5. Religiösa gymnasieelevers syn på religionskunskapsämnet : En kvalitativ studie som lyfter gymnasieelevers perspektiv på innehållet i religionskunskapsundervisningen

    Magister-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Katarina Moadeli; [2022]
    Nyckelord :Religion; lived religion and didactics; Religion; levd religion och didaktik;

    Sammanfattning : This study focuses on upper secondary students' perspectives on religious education (RE) and what its shortcomings are. In the Swedish non-confessional school, students study the subject of RE where students must learn to gain "[... LÄS MER