Sökning: "non-confessional"
Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade ordet non-confessional.
1. Guds rike i Trankebar : pietistisk konfessionskultur under Trankebarmissionens första år: 1706-1714
Master-uppsats, Lunds universitet/HistoriaSammanfattning : God’s Kingdom in Tranquebar : pietist Confessional Culture during the Establishing Years of the Danish-Halle Mission: 1706-1714. The aim of this thesis is to study and describe the confessional culture as displayed by the missionaries Bartholomäus Ziegenbalg (1682-1719) and Ernst Gründler (1677-1720) during the establishing years of the Pietist Danish-Halle Mission in the Danish colony of Tranquebar in south-east India. LÄS MER
2. “Det är ju inte som att man byter religion av det!” : En intervjustudie om elevers uppfattning av konfessionell undervisning
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : The aim of this study is to analyze how students notice and understand confessional and non-confessional teaching, and how they perceive Lived Religion in the classroom. This study uses a Qualitative research method by gathering data through interviews with informants and later analyzing the material by using Englund’s theory Offer of Meaning and McGuire’s concept Lived Religion. LÄS MER
3. Can secular practice and education revive interest in religion in secular Sweden? : A study on the impact of secularism on religious education in Sweden
Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Abstract: The thesis shows that there are no religious barriers in Sweden. It is entirely possible to teach religion in a secular way. LÄS MER
4. Den icke-konfessionella religionsundervisningen : En intervjustudie om gymnasielärares upplevelser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : This thesis examines non-confessional religious education and upper secondary school teachers' experiences in this context. The purpose of the study is to explore how five teachers in five different upper secondary schools in Sweden interpret and implement non-confessional principles in teaching religious studies in today's society. LÄS MER
5. De skilda upplevelserna av icke-konfessionalitet : Lärares perspektiv på icke-konfessionalitet i utbildningen i svenska kommunala grundskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur lärare ser på konfessionalitet i utbildningen i svensk kommunal grundskola samt hur de tolkar det som står i skollagen med en icke-konfessionell skola. Med utgångspunkt i skolans styrdokument och forskning om icke-konfessionalitet, har vi utformat frågeformulär som aktiva lärare på grundskolan svarat på för att få fram empirin. LÄS MER