Sökning: "non-denominational"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet non-denominational.
1. Den icke-konfessionella religionsundervisningen : En intervjustudie om gymnasielärares upplevelser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : This thesis examines non-confessional religious education and upper secondary school teachers' experiences in this context. The purpose of the study is to explore how five teachers in five different upper secondary schools in Sweden interpret and implement non-confessional principles in teaching religious studies in today's society. LÄS MER
2. En kvalitativ studie av hur lärare säger sig arbeta för en icke-konfessionell och objektiv religionsundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att skapa större förståelse för de didaktiska metoder lärare använder för att forma en i deras mening icke-konfessionell, neutral och objektiv religionsundervisning. Materialet har varit skriftliga intervjuer med nio lärare, dessa intervjuer har undersökts utifrån tidigare forskning och teorier. LÄS MER
3. Forskning om religionsundervisning i grundskolan : En kunskapsöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Abstract In this work, ten articles will be presented where their common denominator is the curriculum in relation to the subject religion and how the subject is put into practice with a focus on the Swedish compulsory school. Text analyses have been made to distinguish the result of the various articles on which the work is based on. LÄS MER
4. Etiken i praktiken: En kvalitativ studie om religionslärares syn på etik somen del av religionskunskapsämnet.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : AbstractHistorically speaking, the Swedish school system has a long history of being under the purview of the Church of Sweden – thus the subject of religious studies has had a strongly normative function of not only educating students about Christianity, but also to teach them Christian ethical values as defined by the church. However, today the Swedish school system, and therefore the subject of religious studies, explicitly secular and non-denominational. LÄS MER
5. Vilken konfessionalitet? : En kvalitativ dokumentanalys av konstruktionen av religionsbegreppet i Gy11
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : Religious education has been a well-debated subject throughout history. In our current, globalized and religiously pluralistic world the debate regarding the education’s non-denominational nature is a vital part of that debate. LÄS MER