Sökning: "non-digital tools"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden non-digital tools.

  1. 1. Med digitala verktyg kan man skapa sin egen värld : En fenomenografisk studie om förskollärares uppfattningar av arbetet med barns digitala skapande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Ejvind Morelius; [2022]
    Nyckelord :Aesthetic; art; digital creations; digital tools; preschool; Bild; digitalt skapande; digitala verktyg; estetik; förskola;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att öka kunskapen om förskollärares uppfattningar av arbetet med barns digitala skapande, samt att synliggöra på vilka sätt och i vilket syfte digitala verktyg används i estetiskt skapande. Mot bakgrund av detta syftar studien på att besvara följande frågeställning: Hur uppfattar förskollärare arbetet med barns digitala skapande? På vilket sätt används digitala verktyg i det estetiska skapandet på förskolan? I vilket syfte används digitala verktyg i barns estetiska skapande? För att kunna svara till studiens syfte och frågeställning används den fenomenografiska metodansatsen både som metod och som teori, i syfte att synliggöra förskollärares uppfattningar av studiens fenomen. LÄS MER

  2. 2. Sustainability Impact Validation in the Early Stage of Digital Service Innovation : A Case Study of Digital Mobility Startup

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Athira Rajan; Rona Fajar Imansyah; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The current business world and customer buying behaviour are strongly considering the environmental, social and economic impact. Several countries have come forward with sustainability visions and policies across all sectors which makes sustainability a mandatory requirement for all organizations including startups. LÄS MER

  3. 3. The Effects of Digital Tools on EFL/ESL Learners' Vocabulary Acquisition/Learning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Emelie Fröjd; Julia Ström; [2021]
    Nyckelord :ESL EFL; digital tools; non-digital tools; vocabulary drills; vocabulary acquisition; vocabulary learning; motivation; conscious and subconscious learning; intentional and incidental learning.;

    Sammanfattning : As a result of the increase of digitalisation in today’s society, the Swedish school system requires a certain degree of digital competence amongst teachers, affecting the foundation of how their teaching practice is structured. Therefore, this study aims to investigate to what extent Swedish EFL/ESL teachers in the primary years incorporate digital tools in their teaching practice, and more specifically how – and why – they are used to facilitate learners’ vocabulary acquisition/learning. LÄS MER

  4. 4. Effektivisering av kommunikation mellan arbetsledning och yrkesgrupper på byggarbetsplatsen

    M1-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Yousef Mohammed; Abdulrahman Bakro; [2020]
    Nyckelord :Leadership; motivation; participation; language; BIM; planning and coordination.; Ledarskap; motivation; delaktighet; språk; BIM; planering och samordning.;

    Sammanfattning : Många aktörer deltar ofta i olika byggprojekt. Deltagarna kommer från olika yrkesområden vilket gör att var och en har sitt egna synsätt samt metoder i relation till arbetet. LÄS MER

  5. 5. Digitalization in The Banking Industry : Adapting to The Crisis

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sebastian Palmquist; [2020]
    Nyckelord :Banking; Fintech; Digitalization; Elderly; Adaptation;

    Sammanfattning : Research problemThe world is currently undergoing one of the most substantial crises of the past century, causing disruption both socially and economically. The effect on the Swedish inhabitants has been impactful, especially for elders, who are crippled in the ability to complete necessary tasks including private banking. LÄS MER