Sökning: "non-linear automatic control"
Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden non-linear automatic control.
11. Kopplingsstyrning för ökad drivlinekomfort
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : SammanfattningDen serie komponenter hos en lastbil där drivande moment skapas och överförs kallas drivlina. Vid överföring av stora moment uppstår torsion i främst drivaxlarna och vid transienter i överfört moment kan drivlinans trögheter därför komma i svängning. LÄS MER
12. Automatisk segelinställning hos en segelbåt
Master-uppsats, KTH/ReglerteknikSammanfattning : Syftet med detta examensarbetet är att ta fram en modell av ett segelinställande system hos en segelbåt. Detta för att ställa in storseglet hos båten per automatik. Anledningen till ett segelinställande system kan vara att man vill hålla nere vikten hos båten då manskap väger mer än systemet. LÄS MER
13. Robotized Polishing and Deburring with Force Feedback Control
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Avd för maskinteknikSammanfattning : Force control is introduced to robots to solve the problem in machining applications due to the fact that the robot compliance might cause deviation between actual and desired robot path. Also large tolerances in the casting process as well as positioning errors from the clamping create deviations for which the force control technology can adept. LÄS MER
14. Development of Control Lab Interface for Data Acquisition using Lab VIEW
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/ReglerteknikSammanfattning : A lab named ‘System Identification Lab’ is a compulsory part of the course ‘Modeling of Dynamical System’ given by School of Electrical Engineering, Automatic Control at KTH. System identification is an experimental method to derive a mathematical model from the input and the output data. LÄS MER
15. Model Based HCCI Engine Combustion Control
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/ReglerteknikSammanfattning : An Homogenous Charge Compression Ignition engine is a hybrid between a Diesel and an Otto Engine. It has good fuel efficiency, close to a Diesel engine and also very low emissions of NOX and nearly no particulate soot. Other emissions are higher but can be after treated by a catalyst. LÄS MER