Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Vocal processing of non-human characters portrayed by game masters (GMs) in tabletop role playing games (TTRPGs) : What physical attributes of a creature can be perceived in different processing?
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Voices reveal information about the speaker, such as their age, what they are feeling and how they look. Vocal modulation is sometimes used by role-players, mostly game masters, in a tabletop role-playing context, to portray non-playable characters. LÄS MER
2. Non-playable characters' peripheral effect in relation to narrative and worldbuilding in video games
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : The goal of this thesis is to find out how non-playable characters (NPC) in their own peripheral way, contribute to the narrative and worldbuilding of a video game. A prototype of a role-playing video game (RPG) was created for this particular study, in order to investigate and measure the effect of NPCs on worldbuilding and narrative in video games. LÄS MER
3. The massive effect of NPCs : How the Mass Effect series creates likable NPCs
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : Many video games use non-playable characters (NPCs) as important plot devices and for supplying the players with a meaningful playing experience. The Mass Effect series is known to have many likeable NPCs in its story, and even though emotional attachment and believable traits of NPCs has been defined, it is not entirely known what likeable NPCs excel in. LÄS MER
4. En balanserad MMO-ekonomi
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Ett MMO (Massively Multiplayer Online) är ett spel som spelas av många spelare samtidigt. Dessa spel består av virtuella världar som spelaren kan utforska. Många av dessa världar har en egen ekonomi med egna virtuella varor, tjänster och valutor. I denna uppsats presenteras analysen av ett par sådana ekonomier. LÄS MER
5. Icke-verbala beteenden och uttryck hos icke-spelarkaraktärer inom datorspel : En studie kring icke-verbala uttrycks påverkan på icke-spelarkaraktärers trovärdighet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Under de senaste decennierna har datorspel etablerats som ett legitimt forskningsområde. Inom denna forskning har den artificiella intelligensen (AI) varit av stort intresse framförallt i relation till de karaktärer inom spel som kallas för non-playable characters (NPC). LÄS MER