Sökning: "non-profit organisation NPO"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden non-profit organisation NPO.

  1. 1. Att kommunicera som en ideell organisation : En surveystudie om marknadsföringskanaler och marknadsföringsmetoder

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Nemanja Todorovic; Jonathan Gauffin; [2020]
    Nyckelord :Non-profit organizations; marketing; marketing channels; marketing methods; marketing choices; social media; Ideella organisationer; marknadsföring; marknadsföringskanaler; marknadsföringsmetoder; marknadsföringsval; sociala medier;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar ideella organisationer inom den svenska ideella sektorn samt deras prioriteringar av val i marknadsföring i form av marknadsföringskanaler och marknadsföringsmetoder. Ideella organisationer bedriver verksamhet utan vinstsyfte och har ofta som mål att sprida ett budskap, en vision, ett uppdrag eller att hjälpa till i olika sammanhang. LÄS MER

  2. 2. Exploring Managerial Perceptions of Stakeholders : Case Study of a Project-Based Non-Profit Organisation

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Brenda Alicia Trespalacios Argain; Mariami Meladze; [2017]
    Nyckelord :Stakeholder management; non-profit organisation; NPO managers; entrepreneurship; relationship strategies;

    Sammanfattning : For the past couple of decades, third sector organisations have registered a fast growth over the world with a focus on social, economic and political concerns whilst holding a presence in public matters. This study is mainly focused on non-profit organisations (NPOs). Organisations supporting social concerns on a not-for-profit (NFP) basis. LÄS MER

  3. 3. From Sole-Creation to Co-Creation : Social Marketing Value Creation through Corporate-NPO Collaboration

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :María Jesús E Cascante Quirós; Natalia Schlothauer; [2017]
    Nyckelord :Social marketing; social marketing process; non-profit organisation NPO ; continuum; cross-sector social partnerships; CSSPs ; corporate-NPO collaboration; collaborative value creation framework CVC ;

    Sammanfattning : Aim: The aim of this study was to investigate the structure of social marketing within a collaboration between non-profit organisations (NPOs) and business organisations as well as whether this collaboration facilitates the process of social marketing for the NPOs. For this purpose, Austin and Seitanidi´s (2012a, 2012b, 2014) Collaborative Value Creation (CVC) framework was applied to social marketing as value outcome by combining it with Andreasen and Kotler´s (2003) model of the social marketing process in NPOs. LÄS MER

  4. 4. Kan man mäta förtroende? En studie om förtroendemätning och Non-Profit Organisationer i digitala mediekanaler

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Nicole Persson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Non-profit organisationers arbeten och överlevnad är beroende av donationer från allmänheten, då de inte har statliga medel för att driva sina organisationer. Genom att påvisa ett högt förtroende (genom olika dimensioner av förtroende) på sina mediekanaler kan organisationerna öka uppmärksamheten och deltagandet hos mottagarna. LÄS MER

  5. 5. A Relationship with benefits: Relationship Marketing in Non-­profit Organisations in South Africa

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Johanna Feuk; [2011]
    Nyckelord :relationship marketing; non-profit organisation; South Africa; market orientation;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this article was to see how NPO’s can use relationship marketing in their activities to secure donors and funding for their causes and projects. Methodology: Unstructured interviews were held with representatives from different hospices as well as with representatives from the umbrella organisation, the HPCA. LÄS MER