Sökning: "nordea bank organisation"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden nordea bank organisation.

  1. 11. Bankrörelsen : En studie mellan bankkrisen 1992 och 2008

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Cynthia Osorio Navarro; Jeanette Nilsson; [2009]
    Nyckelord :bank; kris; ekonomi; företagsekonomi; redovisning; årsredovisning; lärandet;

    Sammanfattning : Media has in the last year been dominated by news about the current financial crisis around the world. For the banking system in Sweden the crisis began to show in the beginning of 2008 and there where a lot of speculations about how serious the crisis would be and it’s consequences. LÄS MER

  2. 12. En Fusions Påverkan : en fallstudie av Nordea

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Jonas Dahlgren; [2008]
    Nyckelord :Merger fusion; organisational culture company culture; managerial style; integration process and motivation; Fusion sammanslagning; organisationskultur företagskultur; ledarstil; motivation och integrationsprocess.;

    Sammanfattning : Syfte: Tanken med detta arbete har varit att se hur en fusion med företag i fyra olika länder som deltagare påverkat en stor organisation som Nordea, undersöka vilka skillnader de olika kulturerna för med sig och vilka problem de orsakat i integrationsprocessen. Jag ville även jämföra vilka olika ledarstilar som existerade i de olika länderna och ta reda på om det påverkat chefernas ledarstil i Sverige. LÄS MER

  3. 13. Konsumentrörlighet på den svenska bankmarknaden : Att byta eller inte byta det är det som är frågan

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Karl Andersson; Cecilia Norling; [2006]
    Nyckelord :organisation; konsumentrörlighet; bank;

    Sammanfattning : Efter ett antal lagändringar har förutsättningarna för nyetablering på finansmarknaden blivigt allt enklare. Den tekniska utvecklingen har ytterligare förändrat förutsättningarna. LÄS MER

  4. 14. Callcenter inom banksektorn - En kvalitativ fallstudie ur ett organisationsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Thomas Andersson; Johan Wennerholm; Daniel Nordström; [2002]
    Nyckelord :Callcenter; bank; fallstudie; organisation; SEB; Handelsbanken; Föreningssparbanken; Nordea; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen handlar om hur callcenter inom banksektorn skapades, hur de ser ut idag och hur framtiden ter sig. De företag vars callcenter studeras är: Föreningssparbanken, Handelsbanken, Nordea och SEB. Metoden är för studien är induktiv och kvalitativ. LÄS MER