Sökning: "nordea marknadsföring"

Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade orden nordea marknadsföring.

  1. 16. Bankens färd till kunderna : En studie om bankernas strategier för att nå ut till bankkunder med brister i det svenska språket

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Helin Belge; Brola Chamon; [2006]
    Nyckelord :Företagsekonomi; Banker; Marknadsföring; Kultur;

    Sammanfattning : The competition has increased with the establishment of the new banks and the credit institutes taking on the market, the big banks are no longer alone on the market. In speed with the increased range, have also the marketing and the recruit of new bank customers become more driven. LÄS MER

  2. 17. What a Difference a Bank Makes

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Alexander Klaus; Ségolène Marie; [2006]
    Nyckelord :Bank Differentiation; Customer Relationship Management; Marketing Mix; Financial Service Marketing;

    Sammanfattning : Nowadays, the service industry, especially banks, faces increasing competition. In such environment, differentiation is necessary. The general purpose of this thesis is to understand how a bank can achieve differentiation based on a marketing approach. LÄS MER

  3. 18. Redovisning av humankapital - en studie av dess jämförbarhet, relevans och tillförlitlighet i åtta publika företag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mattias Bertilsson; Margareta Bisof; Pia Lindström; [2002]
    Nyckelord :Intellektuellt kapital; humankapital; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Redovisning av humankapital är idag föremål för en livlig debatt inom akademiska kretsar och inom normgivande institutioner. I denna uppsats har vi gjort en undersökning innefattande åtta publika företags årsredovisningar och den frivilliga redovisningen av humankapitalet som de lämnar där utifrån dess jämförbarhet, relevans och tillförlitlighet. LÄS MER