Sökning: "nordea marknadsföring"

Visar resultat 6 - 10 av 18 uppsatser innehållade orden nordea marknadsföring.

  1. 6. Nordeas närvaro på Facebook ur ett användarperspektiv : En kvantitativ undersökning av hur användare uppfattar Nordeas medverkan på Facebook

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Johan Envik; Daniel Fagerberg; [2012]
    Nyckelord :Social media; Facebook; relationship marketing; communication; the social web; Web 2.0; Sociala medier; Facebook; relationsmarknadsföring; kommunikation; den sociala webben; Web 2.0;

    Sammanfattning : Litteraturen innehåller tre olika områden över hur företag enligt teorin bör agera i de socialamedierna. De tre områden som litteraturen resulterade i var den sociala webben, kommunikationoch marknadsföring. LÄS MER

  2. 7. Nordea Liv och Pension under finanskris

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Seyithan Öngörur; Adnan Yari; [2010]
    Nyckelord :Financial crises; Nordea Life and Pension; Marketing; CRM; Advising; Finance; Nordea Liv och pension; finanskris; marknadsföring; CRM; Customer Relationship Management; Rådgivning; Bank; Finans;

    Sammanfattning : Title: Nordea Life and Pension during financial crisis   Subject: Business administration, Candidate thesis 15 p.   Authors: Seyithan Öngörur och Adnan Yari   Instructor: Peter Lindberg   Date: 2010-01-13   Key words: Nordea, the financial crisis, advice, marketing, customer relationship   Purpose: The purpose of the study is to provide an understanding of how the financial crisis has affected Nordea Life and Pensions market growth based on market share. LÄS MER

  3. 8. Finansiell Kommunikation 2.0: En kvalitativ fallstudie om de svenska storbankernas syn på och användning av sociala medier i syfte att bättre tillfredsställa ekonomiska journalisters, investerares och finansiella analytikers informationsbehov

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Magnus Hallberg; [2010]
    Nyckelord :Investor Relations; Marketing; Social media; Case-study; Sweden;

    Sammanfattning : Social media has today reached a level of maturity similar to the Internet in the beginning of the millennium. More and more people get involved both on a private and professional level and companies are starting to realize the need to keep up with the new online behavior of its target groups. LÄS MER

  4. 9. Kreditkort : En studie av Nordeas kommunikation och kundernas preferenser

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jakob Sjöstrand; [2008]
    Nyckelord :Kreditkort; Balansmodell; Marknadsföring; Nordea;

    Sammanfattning : Bakgrund: Betalning med kontokort blir alltmer utbrett så väl i Sverige som i andra länder. Fler tjänster knyts till korten och fler aktörer erbjuder korten. Fördelarna med kontokort framför kontanter är många, men ändå finns det en skepsis mot kontokort i allmänhet och kreditkort i synnerhet. LÄS MER

  5. 10. Frigörandet från en instruktionsstyrd verklighet : en fallstudie om Nordeas värderingsinriktade arbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Maria Hamrén; Jonna Isaksson; [2008]
    Nyckelord :kommunikation; intern marknadsföring; värderingar; kundvärde; medarbetarfokus;

    Sammanfattning : I dagsläget finns det fyra storbanker på den svenska marknaden. Tillsammans står de för cirka 75 % av den totala inlåningen från den svenska befolkningen. Konkurrensen hårdnar då allt fler aktörer kommer in på marknaden, det pågår en ständig kamp om allmänhetens pengar. LÄS MER