Sökning: "nordea marknadsföring"
Visar resultat 6 - 10 av 18 uppsatser innehållade orden nordea marknadsföring.
6. Nordeas närvaro på Facebook ur ett användarperspektiv : En kvantitativ undersökning av hur användare uppfattar Nordeas medverkan på Facebook
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och itSammanfattning : Litteraturen innehåller tre olika områden över hur företag enligt teorin bör agera i de socialamedierna. De tre områden som litteraturen resulterade i var den sociala webben, kommunikationoch marknadsföring. LÄS MER
7. Nordea Liv och Pension under finanskris
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Title: Nordea Life and Pension during financial crisis Subject: Business administration, Candidate thesis 15 p. Authors: Seyithan Öngörur och Adnan Yari Instructor: Peter Lindberg Date: 2010-01-13 Key words: Nordea, the financial crisis, advice, marketing, customer relationship Purpose: The purpose of the study is to provide an understanding of how the financial crisis has affected Nordea Life and Pensions market growth based on market share. LÄS MER
8. Finansiell Kommunikation 2.0: En kvalitativ fallstudie om de svenska storbankernas syn på och användning av sociala medier i syfte att bättre tillfredsställa ekonomiska journalisters, investerares och finansiella analytikers informationsbehov
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Social media has today reached a level of maturity similar to the Internet in the beginning of the millennium. More and more people get involved both on a private and professional level and companies are starting to realize the need to keep up with the new online behavior of its target groups. LÄS MER
9. Kreditkort : En studie av Nordeas kommunikation och kundernas preferenser
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Betalning med kontokort blir alltmer utbrett så väl i Sverige som i andra länder. Fler tjänster knyts till korten och fler aktörer erbjuder korten. Fördelarna med kontokort framför kontanter är många, men ändå finns det en skepsis mot kontokort i allmänhet och kreditkort i synnerhet. LÄS MER
10. Frigörandet från en instruktionsstyrd verklighet : en fallstudie om Nordeas värderingsinriktade arbete
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : I dagsläget finns det fyra storbanker på den svenska marknaden. Tillsammans står de för cirka 75 % av den totala inlåningen från den svenska befolkningen. Konkurrensen hårdnar då allt fler aktörer kommer in på marknaden, det pågår en ständig kamp om allmänhetens pengar. LÄS MER