Sökning: "nordic choice hotel"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden nordic choice hotel.

  1. 1. Sova med gott samvete : En studie om hur koldioxidutsläpp inom hotellkan förändras och dess potentiella effekter förverksamheten, samhället och miljön

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Sofia Huang; [2023]
    Nyckelord :hospitality industry; sustainable development; CO2; scenario; climate impact; besöksnäring; hållbar utveckling; CO2; scenario; klimatpåverkan;

    Sammanfattning : En sektor som bidrar till de globala klimatförändringarna är turismen.Tidigare forskning pekar på att hotellbranschen skapar negativa effekteroch är ansvarig för 21% av turismens hela ekologiska fotavtryck. Därav har denna studie fokuserat på hotellens klimat- och miljöpåverkan. LÄS MER

  2. 2. Hotels in Sweden in the regard of green marketing

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Elza Jakovele; [2023]
    Nyckelord :green marketing; hotels; Sweden; managers; discourse; sustainability;

    Sammanfattning : Although marketing has been prevalent for many decades, the concept of green marketing remains relatively novel to both consumers and businesses. In the light of the evolving global climate, and escalating concerns regarding sustainability, businesses are compelled to explore new approaches. LÄS MER

  3. 3. Amaranten: a flower worth picking? - a case study on NREP's SEK 1.5 billion acquisition of Hotel Amaranten in the midst of a global pandemic

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Joshua Zippis; Antonio Melani; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; Hotel acquisition; Real estate asset; Transaction process; Valuation analysis;

    Sammanfattning : The thesis analyses the underlying rationales behind the decision of the Real Estate Private Equity firm NREP to acquire Amaranten from Nordic Choice Hotels and the market environment under which the acquisition took place. The Swedish hotel market has during the last decade experienced a record strong growth, and all-time high occupancy rates. LÄS MER

  4. 4. Att skapa företagskultur - hur långt räcker arbetet och när behövs ytterligare strategier?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alva Berntson; Sofia Johansson; [2017-08-29]
    Nyckelord :Nordic Choice Hotelsi; företagskultur; medarbetarnas resonemang; strategi; styrmedel;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to study how organizational culture is shaped. By a critical approach the aim is to study how employees experience the work and through these insights find out when an organization is in need for strategies as a further support to the organizational culture. LÄS MER

  5. 5. Digitala dialoger - enkelt med nya tänket? : Om svenska hotellbranschens användning av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Arvid Eng; Felicia Haglund; [2016]
    Nyckelord :Sociala medier; strategisk kommunikation; dialog; public relations; marknadskommunikation; svenska hotellbranschen;

    Sammanfattning : The growth of social media has not only brought new challenges to the onlinecommunication landscape, but also opportunities for the organizations to communicatewith its public. The purpose of the thesis was divided into two parts. LÄS MER