Sökning: "nordisk varumärke"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden nordisk varumärke.

  1. 1. Hållbarhetsarbete inom hotell : En kvalitativ studie om hur en nordisk hotellkedja arbetar med hållbar utveckling i syfte att stärka sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Sofia Blom; Sujinan Rakjaroenmuang; [2017]
    Nyckelord :CSR; hospitality; sustainability; hotel; marketing strategies.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. ATT SKAPA EN AMBASSADÖR : EN UPPSATS OM VARUMÄRKESBYGGANDE INIFRÅN

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Alexandra Ekström Madrid; Fredrik Hermelin; [2012]
    Nyckelord :Organisationskommunikation; internkommunikation; intern kommunikation; ambassadörskap; varumärkesbyggande; intern marknadsföring; varumärke;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur den interna kommunikationen kan användas för att stärka den externa kommunikationen, det vill säga stärka varumärket och förenkla varumärkesbyggandet. Genom att de anställda verkar som ambassadörer för varumärket kan ett företag stärka sin position både externt och internt. LÄS MER

  3. 3. En detaljhandelsexpansion till Storbritannien - En finansiell analysav Clas Ohlsons etablering i London

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jens Krönström; Johan Eriksson; Patrik Ek; [2008-04-04]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detaljhandelsmarknaden i Europa har vuxit sig allt starkare samtidigt har konkurrenssituationen ökat. Globaliseringen har medfört att gränsdragningen mellan länder minskat och internationalisering av detaljhandelsföretag har blivit allt vanligare. Clas Ohlson har med sin expansion i Norden stärkt sitt varumärke. LÄS MER

  4. 4. Kollisioner mellan domännamn och varumärken : Varumärkesrätten tillämpad på domännamnstvister i USA och Norden

    Magister-uppsats, IHH, Rättsvetenskap

    Författare :Charlotte Wange; [2005]
    Nyckelord :Varumärkesrätt; IT-rätt; Immaterialrätt; Domännamn; förväxling; anseendeskydd; initial intresseförväxling;

    Sammanfattning : I denna uppsats utreds varumärkesrättens tillämpning på domännamnstvister i USA och Norden. Frågan om denna tillämpning är enhetlig med den traditio-nella varumärkesrätten, och om denna traditionella rätt är tillräcklig eller lämp-lig för att hantera domännamnstvister, belyses. LÄS MER